Numer uchwały: 2005/25/179
Numer sesji: 25
Rok (4 cyfry): 2005
Uchwała Nr XXV/179/ 2005
Rady Powiatu Leszczyńskiego
z dnia 6 grudnia 2005 r.
w sprawie wyboru banku obsługującego budżet Powiatu Leszczyńskiego
Na podstawie art. 12 pkt.11 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym ( Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592 ze zm. ) oraz art. 134 ust. 1 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych ( Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148 ze zm. ).
Rada Powiatu uchwala, co następuje:
§ 1
W oparciu o wynik postępowania rozstrzygniętego przez Komisję przetargową powołaną zarządzeniem Starosty Leszczyńskiego Nr 22/05 z dnia 8 listopada 2005 r. Rada Powiatu Leszczyńskiego wybiera na okres od 16.12.2005 r. do 15.12.2008 Powszechną Kasę Oszczędności Bank Polski S.A. z siedzibą w Warszawie Regionalny Oddział Korporacyjny w Poznaniu do prowadzenia bankowej obsługi budżetu Powiatu Leszczyńskiego.
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu Leszczyńskiego .
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Wiceprzewodniczący Rady
Stanisław Glapiak
Uzasadnienie
Dnia 17 grudnia kończy się 3-letni umowny okres prowadzenia obsługi bankowej budżetu Powiatu Leszczyńskiego przez PKO BP S.A. Regionalny Oddział Korporacyjny w Poznaniu.
Uchwała Rady decydująca o wyborze banku następuje po przeprowadzeniu postępowania o zamówienie publiczne , zgodnie z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych.
W związku z powyższym Starosta Leszczyński powołał w dniu 08 listopada 2005 r. komisję przetargową do przeprowadzenia przetargu nieograniczonego mającego na celu wyłonienie banku na kolejny 3-letni okres.
Ofertę złożyły 2 banki. Najkorzystniejszą ofertę , spełniającą warunki specyfikacji, złożyła Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski S.A. z siedzibą w Warszawie Regionalny Oddział Korporacyjny w Poznaniu.
Art. 134 ust. 1 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych stanowi, że wyboru banku obsługującego budżet jednostki samorządu terytorialnego dokonuje Rada. Wybór banku będzie więc dokonany z chwilą podjęcia stosownej uchwały.
Informacje powiązane: