Leszno, dnia 04.06.2024r

Kierownik Zarządu Dróg Powiatowych w Lesznie
Ogłasza nabór na wolne, urzędnicze stanowisko pracy
Głównego Księgowego
w Zarządzie Dróg Powiatowych w Lesznie
Plac Kościuszki 4C, 64-100 Leszno


1. Wymagania niezbędne do podjęcia pracy na stanowisku głównego księgowego:
1) Obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, chyba że odrębne ustawy uzależniają zatrudnienie w jednostce sektora finansów publicznych od posiadania obywatelstwa polskiego.
2) Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
3) Brak prawomocnego skazania za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe.
4) Znajomość języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków głównego księgowego.
5) Wykształcenie – spełniające jedno z poniższych warunków :
- ukończone ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiada minimum 3-letnią praktykę w księgowości.
- ukończona średnia, policealna lub pomaturalna szkoła ekonomiczna, co najmniej 6-letnia praktyka w księgowości,
- wpis do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów,
- posiadanie certyfikatu księgowego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwa kwalifikacyjnego
uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydanego na podstawie odrębnych przepisów.
6) Znajomość regulacji prawnych z zakresu rachunkowości i sprawozdawczości budżetowej, finansów publicznych i podatkowych oraz zagadnień związanych z rozliczeniem ubezpieczeń społecznych.

2. Wymagania dodatkowe w stosunku do kandydata:
1) Odpowiedzialność, wnikliwość, dokładność, sumienność, sprawność, samodzielność, bezstronność, kreatywność.
2) Umiejętność stosowania odpowiednich przepisów.
3) Umiejętność samodzielnej, sprawnej organizacji pracy i kierowania pracą w zespole.
4) Terminowość, umiejętność pracy w sytuacjach stresowych pod presją czasu , wysoka kultura osobista.

3. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku zastępcy kierownika:
1) Prowadzenie rachunkowości ZDP.
2) Wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi.
3) Dokonywanie wstępnej kontroli: zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym, kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych
4) Opracowywanie planów finansowych i sporządzanie sprawozdań budżetowych ZDP za okresy miesięczne, kwartalne i roczne zgodnie z obowiązującymi przepisami.
5) Sporządzanie sprawozdań finansowych.
6) Dokonywanie analiz wykonania budżetu oraz sporządzanie wniosków celem dokonania przeniesień wydatków budżetowych .
7) Prowadzenie pozabilansowego zaangażowania wydatków budżetowych ujętych w planie finansowym jednostki na dany rok i w latach następnych oraz w planie finansowym niewygasających wydatków budżetowych przewidzianych do realizacji w danym roku i w latach następnych.
8) Ewidencja na kontach pozabilansowych danych dotyczących planów finansowych oraz wykonania wydatków.
9) Nadzór nad weryfikacją kont rozrachunkowych kontrahentów.
10) Nadzór nad rozliczaniem pod względem finansowym rzeczywistego stanu aktywów i pasywów( inwentaryzacja).
11) Nadzór nad sporządzaniem list płac i dokumentów wysyłanych do ZUS i Urzędu Skarbowego.
12) Koordynacja pracy podległych pracowników.

4. Wymagane dokumenty:
1) List motywacyjny i CV.
2) Wypełniony kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (w załączeniu).
3) Oświadczenie dot. zgody na przetwarzanie danych osobowych wraz z klauzulą informacyjną RODO (w załączeniu).
4) Oświadczenie o braku skazania (w załączeniu).
5) Kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie lub dodatkowe kwalifikacje (ukończone kursy, szkolenia),
6) Kserokopie dokumentów potwierdzających staż pracy – świadectwa pracy lub innych dokumentów lub oryginał zaświadczenia o zatrudnieniu w przypadku trwającego zatrudnienia.
7) Kserokopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe.

5. Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w siedzibie Zarządu Dróg Powiatowych w Lesznie Plac Kościuszki 4C (I piętro) od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:00 do 15:00 lub pocztą na adres: Zarząd Dróg Powiatowych w Lesznie Plac Kościuszki 4C, 64-100 Leszno, w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „ Oferta zatrudnienia na wolne, urzędnicze stanowisko pracy głównego księgowego w Zarządzie Dróg Powiatowych w Lesznie” – w terminie od 04 czerwca do 18 czerwca do godz. 15:00.
Aplikacje, które wpłyną do Zarządu Dróg Powiatowych w Lesznie po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Kandydaci, którzy nie dostarczą wszystkich wymaganych dokumentów lub nie spełnią wymogów formalnych (niezbędnych) nie będą brali udziału w kolejnych etapach procesu rekrutacji. Po upływie terminu składania dokumentów Komisje Rekrutacyjna dokona ich oceny formalnej.

6. Warunki pracy na danym stanowisku:
1) Miejsce pracy: Zarząd Dróg Powiatowych, Plac Kościuszki 4C,64-100 Leszno.
2) Rodzaj wykonywanej pracy: stanowisko urzędnicze główny księgowy.
3) Wymiar czasu pracy: pełen etat.
4) Stosunek pracy zostanie nawiązany w terminie określonym w umowie o pracę
jako dzień rozpoczęcia pracy, jednak nie wcześniej niż 1 października 2024r.
Administratorem danych osobowych jest Zarząd Dróg Powiatowych Leszno, Plac Kościuszki 4C.
Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych Osobowych:
e-mail: iod@zdp.leszno.pl

7. Z kandydatami spełniającymi wymagania formalne na stanowisko głównego księgowego Zarządu Dróg Powiatowych w Lesznie zostanie przeprowadzona rozmowa kwalifikacyjna, o której terminie i miejscu kandydaci zostaną powiadomieni telefonicznie.
Informujemy, że w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Zarządzie Dróg Powiatowych w Lesznie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, wyniósł mniej niż 6% (zgodnie z ustawą o pracownikach samorządowych art. 13a ust. 2).
Dokumenty aplikacyjne kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie rekrutacji zostaną dołączone do jego akt osobowych.
Dokumenty aplikacyjne nie spełniające kryteriów wymaganych zostaną po zakończeniu rekrutacji komisyjnie zniszczone, natomiast dokumenty osób, które w procesie rekrutacji zakwalifikowały się do dalszego etapu będą przechowywane zgodnie z instrukcją kancelaryjną.
Postępowanie rekrutacyjne może zakończyć się niewyłonieniem w konkursie żadnego z kandydatów.

KIEROWNIK
Zarządu Dróg Powiatowych
w Lesznie
mgr inż. Jarosław Dokurno

Leszno, dnia 04.06.2024r.