Odszkodowania za szkody powstałe wskutek zdarzeń, o których mowa w art. 120 i 124-126 ustawy o gospodarce nieruchomościami

Podstawa prawna

Art. 128 ust. 4 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2024 r., poz. 1145)
Postępowanie wszczynane na wniosek.

Wniosek powinien zawierać:

- imię i nazwisko oraz adres zamieszkania właściciela/użytkownika wieczystego nieruchomości
- oznaczenie nieruchomości będącej przedmiotem postępowania z podaniem danych z księgi wieczystej lub zbioru dokumentów oraz katastru nieruchomości
- datę i numer decyzji będącej podstawą roszczenia
- inne dokumenty istotne w sprawie, np. ugody zawarte z inwestorem w zakresie wysokości doszkodowania za powstałe szkody, dokumenty dowodzące zakończenia działań na gruncie ze wskazaniem daty ich zakończenia

Sposób i termin załatwienia sprawy

Odszkodowanie ustalane jest w drodze decyzji Starosty Leszczyńskiego, wykonującego zadania z zakresu administracji rządowej.
Termin załatwienia - zgodnie z przepisami Kodeksu postępowania administracyjnego

Wszczęcie postępowania możliwe po zakończeniu działań skutkujących powstaniem szkód.

Opłaty

Wniosek oraz decyzja zwolnione z opłaty skarbowej.
Strona nie ponosi kosztów sporządzenia operatu szacunkowego.

Miejsce załatwienia sprawy:

Wydział Gospodarki Nieruchomościami
Al. Jana Pawła II 23, 64-100 Leszno
II piętro, pok. 201, tel. 65 529 68 44