Starostwo Powiatowe w Lesznie
64-100 Leszno, Pl. Kościuszki 4B
OGŁOSZENIE O NABORZE
z dnia 1 października 2025 roku
Starosta Leszczyński
ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze:
specjalisty w Wydziale Budżetowo-Finansowym
1. Wymagania niezbędne.
1) Obywatelstwo polskie.
2) Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
3) Brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
4) Nieposzlakowana opinia.
5) Wykształcenie średnie lub wyższe (specjalność: rachunkowość, finanse, ekonomia).
6) Staż pracy: dla wykształcenia średniego min. 3 lata stażu pracy w tym min. 2 letni staż pracy w księgowości, dla wykształcenia wyższego minimalny staż pracy niewymagany.
2. Wymagania dodatkowe.
1) Znajomość ustawy o rachunkowości, ustawy o finansach publicznych oraz przepisów ogólnych dotyczących działalności samorządu powiatowego.
2) Znajomość techniki komputerowej, szczególnie w zakresie pakietu MS Office.
3) Znajomość komputerowych technik księgowości.
4) Praktyka zawodowa w księgowości budżetowej.
5) Umiejętność pracy w zespole.
6) Komunikatywność, sumienność, odpowiedzialność.
7) Umiejętność pracy pod presją czasu.
3. Zakres czynności wykonywanych na stanowisku:
1) Dekretowanie i księgowanie dowodów księgowych oraz ich ewidencja w elektronicznych systemach księgowych.
2) Przyjmowanie środków trwałych i przedmiotów nietrwałych do ewidencji. Przekazywanie ich w użytkowanie, użyczenie, itp. innym jednostkom organizacyjnym. Prowadzenie obowiązującej dokumentacji.
3) Prowadzenie ewidencji księgowej majątku w tym: środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych oraz wyposażenia.
4) Naliczanie i księgowanie amortyzacji zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa podatkowego oraz polityką rachunkowości.
5) Rozliczanie inwentaryzacji środków trwałych i wyposażenia.
6) Uzgadnianie sald kont księgi głównej z ewidencją pomocniczą tj. m.in. modułem: środki trwałe.
7) Kontrola obiegu dokumentów środków trwałych.
8) Sporządzanie i aktualizacja spisów inwentarza ruchomego w pomieszczeniach biurowych.
9) Umarzanie środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych.
10) Współdziałanie z komisjami inwentaryzacyjnymi.
11) Sporządzanie sprawozdań o stanie i ruchu środków trwałych.
12) Przygotowywanie uchwał związanych z zarządzaniem mieniem ruchomym Starostwa.
13) Przygotowywanie danych do sporządzania sprawozdań miesięcznych, kwartalnych, półrocznych i rocznych dotyczących wykonywanych czynności.
14) Współpraca z innymi stanowiskami w zakresie prowadzonych spraw.
4. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
1) Miejsce pracy: Starostwo Powiatowe w Lesznie, Pl. Kościuszki 4B, 64- 100 Leszno.
2) Stanowisko pracy: stanowisko urzędnicze.
3) Wymiar czasu pracy: 1 etat.
4) Na powyższym stanowisku pracy w Starostwie Powiatowym w Lesznie dokonano oceny ryzyka zawodowego.
5) Praca przy komputerze i innych urządzeniach biurowych.
6) Praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie.
7) Przewidywany termin zatrudnienia: październik 2025 roku.
5. Aplikacja musi zawierać (wymagane dokumenty):
1. List motywacyjny.
2. Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (formularz w załączeniu).
3. Oświadczenie kandydata: o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe oraz dotyczące zgody na przetwarzanie danych osobowych wraz z klauzulą informacyjną wynikającą z RODO (formularz jako załącznik do niniejszego ogłoszenia).
4. Kserokopie dokumentów poświadczających posiadane wykształcenie (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem).
5. Dokumenty potwierdzające doświadczenie zawodowe - kserokopie świadectw pracy (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem), lub oryginał/kserokopia zaświadczenia o zatrudnieniu lub inne dokumenty.
Złożyć należy tylko te dokumenty, których wymagamy lub zalecamy. Dokumenty sporządzone w języku obcym winny być przetłumaczone na język polski przez tłumacza przysięgłego, na koszt własny kandydata.
Aplikuj do: 13 października 2025 roku do godz. 15.00
Dokumenty aplikacyjne w formie papierowej należy składać w punkcie obsługi klienta Starostwa Powiatowego w Lesznie oraz za pośrednictwem poczty na adres Urzędu tj. Starostwo Powiatowe w Lesznie Pl. Kościuszki
4 budynek B, 64-100 Leszno z dopiskiem dot. naboru na wolne stanowisko urzędnicze: specjalisty w Wydziale Budżetowo-Finansowym.
Termin aplikacji dotyczy także ofert przesłanych pocztą - decyduje data wpływu do Urzędu.
Informacje dodatkowe.
• Dokumenty aplikacyjne nie są przyjmowane poza wyznaczonym terminem oraz w innych formach niż wskazane w ogłoszeniu. Kandydaci, którzy nie dostarczą wszystkich wymaganych dokumentów lub nie spełniają wymogów niezbędnych nie będą brali udziału w kolejnych etapach rekrutacji.
• Dokumenty aplikacyjne, które nie spełniają kryteriów wymaganych w ogłoszeniu zostaną po zakończeniu rekrutacji komisyjnie zniszczone (w tym okresie zainteresowany kandydat może osobiście odebrać dokumenty aplikacyjne), natomiast dokumenty osób, które w procesie rekrutacji zakwalifikowały się do dalszego etapu będą przechowywane zgodnie z instrukcją kancelaryjną.
• Administratorem danych osobowych jest Starosta Leszczyński z siedzibą w Lesznie przy Pl. Kościuszki 4B. Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych osobowych, kontakt pod adresem: iod@powiat-leszczynski.pl lub pisemnie na adres siedziby Administratora.
• Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej www.bip.powiat-leszczynski.pl oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Starostwa Powiatowego w Lesznie, Pl. Kościuszki 4B.
Dostępność.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Starostwie Powiatowym w Lesznie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był wyższy niż 6%.
STAROSTA
/-/ Maciej Wiśniewski