Podstawa prawna: 1. Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. 2024 r., poz.1151 ze zm.)
Przedmiot wniosku: Wypis z rejestru gruntów oraz wyrys z mapy ewidencyjnej.
Wymagane dokumenty: 1. Wniosek uprawnionej osoby na formularzu EGiB; 2. Pełnomocnictwo udzielone osobie działającej w imieniu właściciela lub inwestora wraz z potwierdzeniem uiszczenia opłaty skarbowej (w przypadku, gdy jest wymagana); 3. Dokument dowodzący posiadania interesu prawnego (w przypadku, gdy jest wymagany).
Kto może wystąpić z wniosekim: 1. Właściciele oraz osoby i jednostki organizacyjne władające gruntami, budynkami lub lokalami, których dotyczy udostępniany zbiór danych lub wypis; 2. Organy administracji publicznej albo podmioty niebędące organami administracji publicznej, realizujące, na skutek powierzenia lub zlecenia przez organ administracji publicznej, zadania publiczne związane z gruntami, budynkami lub lokalami, których dotyczy udostępniany zbiór danych lub wypis; 3. Operatorzy sieci w rozumieniu ustawy z dnia 7 maja 2010 r. o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych (Dz. U. 2023.733 ze zm.); 4. Inne podmioty niż wymienione w pkt. 1-3, które mają interes prawny w tym zakresie.
Sposób składania wniosku: 1. Bezpośrednio w siedzibie wydziału przy Al. Jana Pawła II 23, pok. nr 1 (Biuro Obsługi Klienta); 2. Poprzez przesłanie wniosku przesyłką pocztową na adres: Wydział Geodezji, Al. Jana Pawła II 23, 64-100 Leszno; 3. Poprzez platformę teleinformatyczną ePUAP lub na adres do doręczeń elektronicznych (ADE) Starostwa Powiatowego w Lesznie; 4. Na skrzynkę elektroniczną wydziału wnioski@powiat-leszczynski.pl (wniosek winien być wówczas podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym); 5. Przez dedykowany portal do obsługi wniosków - Portal Interesanta https://leszczynski.webewid.pl/e-uslugi/portal-interesanta
Opłaty: 150 zł za jednostkę rejestrową gruntów; Opłata za wysyłkę pocztową nie jest naliczana.
Sposób dokonania opłaty: 1. Bezpośrednio w kasie wydziału przy Al. Jana Pawła II 23, pok. nr 1 (Biuro Obsługi Klienta) - płatność gotówką lub kartą; Kasa czynna: poniedziałek 8.00-14.00 2. Przelewem na konto Starostwa Powiatowego - dane do przelewu znajdują się na otrzymanym po złożeniu wniosku Dokumencie Obliczenia Opłaty. Po dokonaniu opłaty należy przesłać potwierdzenie wykonania przelewu; 3. Płatność on-line - w przypadku składania wniosku przez Portal Interesanta.
Termin i sposób załatwienia sprawy: 1. Założenie konta w Portalu Interesanta - czynność jednorazowa wykonywana w przypadku składania wniosku przez portal 2. Przyjęcie wniosku na formularzu EGiB, zarejestrowanie wniosku, 3. Sporządzenie Dokumentu Obliczenia Opłaty, 4. Dokonanie zapłaty, 5. Wydanie dokumentu.
Termin załatwienia: 1-7 dni.
Informacja o terminie odbioru dokumentu Pokój nr 1, telefonicznie pod nr 65 529 68 49, 65 529 68 43
Informacja techniczna dotycząca obsługi Portalu Interesanta: Pokój nr 204, telefonicznie pod numerem 65 529 68 48.
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.