Kolorowy pasek
Godło, Herb, Logo
Logo Biuletyn Informacji Publicznej

Biuletyn Informacji Publicznej
Starostwo Powiatowe w Lesznie

Kolorowy pasek

Pozostałe wypisy i wyrysy z operatu ewidencyjnego

Podstawa prawna
1. Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 276 z poźn. zm.)

Przedmiot wniosku:
1. Wypis z rejestru gruntów bez danych osobowych;
2. Wyrys z mapy ewidencyjnej;
3. Wypis z rejestru budynków albo wypis z rejestru lokali;
4. Wypis z kartoteki budynków albo wypis z kartoteki lokali;
5. Uproszczony wypis z rejestru gruntów (bez adnotacji dotyczących jakości danych ewidencyjnych oraz klauzuli upoważniającej do oznaczania nieruchomości w księdze wieczystej na podstawie tego dokumentu);
6. Wypis z wykazu działek;
7. Wypis z wykazu podmiotów.

Wymagane dokumenty:
1. Wniosek uprawnionej osoby na formularzu EGiB; 
2. Pełnomocnictwo udzielone osobie działającej w imieniu właściciela lub inwestora wraz z potwierdzeniem uiszczenia opłaty skarbowej (w przyapdku, gdy jest wymagana);
3. Dokument dowodzący posiadania interesu prawnego, np. oświadczenie inwestora do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (w przypadku, gdy jest wymagany).

Kto może wystąpić z wnioskiem:
W przypadku dokumentów niezawierających danych podmiotów ewidencyjnych - bez ograniczeń.
W przyapdku dokumentów, które zawierają dane podmiotów ewidencyjnych:
1. Właściciele oraz osoby i jednostki organizacyjne władające gruntami, budynkami lub lokalami, których dotyczy udostępniany zbiór danych lub wypis;
2. Organy administracji publicznej albo podmioty niebędące organami administracji publicznej, realizujące, na skutek powierzenia lub zlecenia przez organ administracji publicznej, zadania publiczne związane z gruntami, budynkami lub lokalami, których dotyczy udostępniany zbiór danych lub wypis;
3. Operatorzy sieci w rozumieniu ustawy z dnia 7 maja 2010 r. o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych (Dz. U. z 2019 r poz. 2410);
4. Inne podmioty niż wymienione w pkt 1-3, które mają interes prawny w tym zakresie.

Sposób składania wniosku:
1. Bezpośrednio w siedzibie wydziału przy Al. Jana Pawła II 23, pok. nr 1 (Biuro Obsługi Klienta);
2. Poprzez przesłanie wniosku przesyłką pocztową;
3. Poprzez platformę teleinformatyczną ePUAP;
4. Na skrzynkę elektroniczną wydziału sp.geo@powiat-leszczynski.pl (wniosek winien być wówczas podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym);
5. Przez dedykowany portal do obsługi wniosków - Portal Interesanta
https://leszczynski.webewid.pl

Opłaty:
1. Wypis z rejestru gruntów bez danych osobowych w postaci dokumentu drukowanego - 30 zł za jednostkę rejestrową gruntów;
2. Wyrys z mapy ewidencyjnej w postaci dokumentu drukowanego - 110 zł za jednostkę rejestrową gruntów;
3. Wypis z rejestru budynków albo wypis z rejestru lokali w postaci dokumentu drukowanego - 30 zł za jednostkę rejestrową budynków lub lokali;
4. Wypis z kartoteki budynków albo wypis z kartoteki lokali w postaci dokumentu drukowanego - 20 zł za pozycję kartoteki budynków lub lokali;
5. Uproszczony wypis z rejestru gruntów (bez adnotacji dotyczących jakości danych ewidencyjnych oraz klauzuli upoważniającej do oznaczenia nieruchomosci w księdze wieczystej na podstawie tego dokumentu) - 15 zł za działkę ewidencyjną;
6. Wypis z wykazu działek - 5 zł za działkę ewidencyjną;
7. Wypis z wykazu podmiotów - 5 zł za podmiot (osobę lub instytucję).
Opłata za wysyłkę pocztową nie jest naliczana.

Sposób dokonania opłaty:
1. Bezpośrednio w kasie wydziału przy Al. Jana Pawła II 23, pok. nr 1 (Biuro Obsługi Klienta) - płatność gotówką, brak możliwości płacenia kartą;
Kasa czynna: poniedziałek 8.00-15.30
                       wtorek-piątek 7.00-14.30
2. Przelewem na konto Starostwa Powiatowego - dane do przelewu znajdują się na otrzymanym po złożeniu wniosku Dokumencie Obliczenia Opłaty. Po dokonaniu opłaty należy przesłać potwierdzenie wykonania przelewu;
3. Płatność on-line - w przypadku składania wniosku przez Portal Interesanta.

Termin i sposób załatwienia sprawy:
1. Założenie konta w portalu Interesanta - czynność jednorazowa wykonywana w przypadku składania wniosku przez portal,
2. Przyjęcie wniosku na formularzu EGiB, zarejestrowanie wniosku,
3. Sporządzenie Dokumentu Obliczenia Opłaty,
4. Dokananie zapłaty,
5. Wydanie dokumentu.

Termin załatwienia - 1-3 dni (w związku z wprowadzeniem stanu epidemii, terminy załatwienia spraw mogą ulec wydłużeniu).

Informacja o terminie odbioru dokumentu
Pokój 1, telefonicznie pod numerem 65 529 68 49.

Informacja techniczna dotycząca obsługi Portalu Interesanta:
Pokój nr 305, telefonicznie pod numerem 65 529 68 48.

Dostępne druki
- Formularz EGiB
- Wzór pełnomocnictwa
- Obowiązek informacyjny według Rozporządzenia Partamentu Europejskiego i Rady (UE)

Załączniki

Wzór pełnomocnictwa (15.1kB) Zapisz dokument Pokaż dokument
Wzór pełnomocnictwa (126.7kB) Zapisz dokument Pokaż dokument
Obowiązek informacyjny według Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) (724.6kB) Zapisz dokument Pokaż dokument
Formularz EGiB (42.1kB) Zapisz dokument Pokaż dokument

Metadane

Źródło informacji:Marcin Golembka
Data utworzenia:(brak danych)
Wprowadził do systemu:Marcin Golembka
Data wprowadzenia:2020-03-18 06:35:55
Opublikował:Marcin Golembka
Data publikacji:2020-03-18 06:58:53
Ostatnia zmiana:2020-09-14 10:15:38
Ilość wyświetleń:341

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij