Wymagane dokumenty Jeśli zbyłeś pojazd (np. sprzedaż, darowizna) musisz w ciągu 30 dni zawiadomić o tym urząd. Załącz następujące dokumenty: • Oryginał dokument na podstawie którego nastąpiło zbycie (np. umowa, faktura sprzedaży); • w przypadku, kiedy reprezentujesz firmę załącz KRS - może być wydruk ze strony internetowej; Gdy załatwiasz za kogoś sprawę, wystarczy pisemne pełnomocnictwo w oryginale od współwłaścicieli.
Opłaty Zgłoszenie zbycia pojazdu nie podlega opłacie. W przypadkach, w których zachodzi konieczność złożenia pełnomocnictwa, należy dołączyć do niego opłatę. Wysokość opłat: Pełnomocnictwo - 17 zł od każdej osoby za którą załatwisz sprawę. W przypadku, gdy pełnomocnikiem będzie Twój mąż, żona, rodzic, dziecko, rodzeństwo, dziadkowie, wnuki - pełnomocnictwo jest bezpłatne. Prokura jako szczególny rodzaj pełnomocnictwa podlega opłacie.
Podstawa prawna • ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym, wraz z przepisami wykonawczymi.
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.