Odszkodowanie za działki gruntu wydzielone pod drogi publiczne
Podstawa prawna
Art. 98 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2024 r., poz. 1145)
Postępowanie wszczynane na wniosek właściciela/użytkownika wieczystego działki gruntu wydzielonej pod drogę publiczną.
Wniosek powinien zawierać:
- imię i nazwisko oraz adres zamieszkania właściciela/użytkownika wieczystego nieruchomości
- oznaczenie nieruchomości będącej przedmiotem postępowania z podaniem danych z księgi wieczystej lub zbioru dokumentów oraz katastru nieruchomości
- datę i numer decyzji o zatwierdzeniu podziału
- poświadoczne za zgodność z oryginałem kopie dokumentacji z przeprowadzonych rokowań dot. wysokości odszkodowania
Sposób i termin załatwienia sprawy
Odszkodowanie ustalane jest w drodze decyzji Starosty Leszczyńskiego, wykonującego zadania z zakresu administracji rządowej.
Wysokość odszkodowania ustala się według stanu i przeznaczenia nieruchomości w dniu wydania decyzji o podziale oraz jej wartości w dniu wydania decyzji o odszkodowaniu.
Ustalenie wysokości odszkodowania następuje po uzyskaniu opinii rzeczoznawcy majątkowego, określającej wartość nieruchomości.
Termin załatwienia - zgodnie z przepisami Kodeksu postępowania administracyjnego
Opłaty
Wniosek oraz decyzja zwolnione z opłaty skarbowej.
Strona nie ponosi kosztów sporządzenia operatu szacunkowego.
Miejsce załatwienia sprawy:
Wydział Gospodarki Nieruchomościami
Al. Jana Pawła II 23, 64-100 Leszno
II piętro, pok. 201, tel. 65 529 68 44
Art. 98 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2024 r., poz. 1145)
Postępowanie wszczynane na wniosek właściciela/użytkownika wieczystego działki gruntu wydzielonej pod drogę publiczną.
Wniosek powinien zawierać:
- imię i nazwisko oraz adres zamieszkania właściciela/użytkownika wieczystego nieruchomości
- oznaczenie nieruchomości będącej przedmiotem postępowania z podaniem danych z księgi wieczystej lub zbioru dokumentów oraz katastru nieruchomości
- datę i numer decyzji o zatwierdzeniu podziału
- poświadoczne za zgodność z oryginałem kopie dokumentacji z przeprowadzonych rokowań dot. wysokości odszkodowania
Sposób i termin załatwienia sprawy
Odszkodowanie ustalane jest w drodze decyzji Starosty Leszczyńskiego, wykonującego zadania z zakresu administracji rządowej.
Wysokość odszkodowania ustala się według stanu i przeznaczenia nieruchomości w dniu wydania decyzji o podziale oraz jej wartości w dniu wydania decyzji o odszkodowaniu.
Ustalenie wysokości odszkodowania następuje po uzyskaniu opinii rzeczoznawcy majątkowego, określającej wartość nieruchomości.
Termin załatwienia - zgodnie z przepisami Kodeksu postępowania administracyjnego
Opłaty
Wniosek oraz decyzja zwolnione z opłaty skarbowej.
Strona nie ponosi kosztów sporządzenia operatu szacunkowego.
Miejsce załatwienia sprawy:
Wydział Gospodarki Nieruchomościami
Al. Jana Pawła II 23, 64-100 Leszno
II piętro, pok. 201, tel. 65 529 68 44
Załączniki (3) | Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Załączniki
wniosek o ustalenie odszkodowania (15.7kB) | ||
wniosek o ustalenie odszkodowania (347.7kB) | ||
Obowiązek informacyjny według Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) (724.6kB) |
Metadane
Źródło informacji: | Marcin Golembka |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Marcin Golembka |
Data wprowadzenia: | 2023-06-27 09:20:32 |
Opublikował: | Marcin Golembka |
Data publikacji: | 2023-06-27 09:46:29 |
Ostatnia zmiana: | 2024-10-03 08:40:17 |
Ilość wyświetleń: | 502 |