Odszkodowanie za działki gruntu wydzielone pod drogi publiczne
Podstawa prawna
Art. 98 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2024 r., poz. 1145)
Postępowanie wszczynane na wniosek właściciela/użytkownika wieczystego działki gruntu wydzielonej pod drogę publiczną.
Wniosek powinien zawierać:
- imię i nazwisko oraz adres zamieszkania właściciela/użytkownika wieczystego nieruchomości
- oznaczenie nieruchomości będącej przedmiotem postępowania z podaniem danych z księgi wieczystej lub zbioru dokumentów oraz katastru nieruchomości
- datę i numer decyzji o zatwierdzeniu podziału
- poświadoczne za zgodność z oryginałem kopie dokumentacji z przeprowadzonych rokowań dot. wysokości odszkodowania
Sposób i termin załatwienia sprawy
Odszkodowanie ustalane jest w drodze decyzji Starosty Leszczyńskiego, wykonującego zadania z zakresu administracji rządowej.
Wysokość odszkodowania ustala się według stanu i przeznaczenia nieruchomości w dniu wydania decyzji o podziale oraz jej wartości w dniu wydania decyzji o odszkodowaniu.
Ustalenie wysokości odszkodowania następuje po uzyskaniu opinii rzeczoznawcy majątkowego, określającej wartość nieruchomości.
Termin załatwienia - zgodnie z przepisami Kodeksu postępowania administracyjnego
Opłaty
Wniosek oraz decyzja zwolnione z opłaty skarbowej.
Strona nie ponosi kosztów sporządzenia operatu szacunkowego.
Miejsce załatwienia sprawy:
Wydział Gospodarki Nieruchomościami
Al. Jana Pawła II 23, 64-100 Leszno
III piętro, pok. 302, tel. 65 529 68 44
                            Art. 98 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2024 r., poz. 1145)
Postępowanie wszczynane na wniosek właściciela/użytkownika wieczystego działki gruntu wydzielonej pod drogę publiczną.
Wniosek powinien zawierać:
- imię i nazwisko oraz adres zamieszkania właściciela/użytkownika wieczystego nieruchomości
- oznaczenie nieruchomości będącej przedmiotem postępowania z podaniem danych z księgi wieczystej lub zbioru dokumentów oraz katastru nieruchomości
- datę i numer decyzji o zatwierdzeniu podziału
- poświadoczne za zgodność z oryginałem kopie dokumentacji z przeprowadzonych rokowań dot. wysokości odszkodowania
Sposób i termin załatwienia sprawy
Odszkodowanie ustalane jest w drodze decyzji Starosty Leszczyńskiego, wykonującego zadania z zakresu administracji rządowej.
Wysokość odszkodowania ustala się według stanu i przeznaczenia nieruchomości w dniu wydania decyzji o podziale oraz jej wartości w dniu wydania decyzji o odszkodowaniu.
Ustalenie wysokości odszkodowania następuje po uzyskaniu opinii rzeczoznawcy majątkowego, określającej wartość nieruchomości.
Termin załatwienia - zgodnie z przepisami Kodeksu postępowania administracyjnego
Opłaty
Wniosek oraz decyzja zwolnione z opłaty skarbowej.
Strona nie ponosi kosztów sporządzenia operatu szacunkowego.
Miejsce załatwienia sprawy:
Wydział Gospodarki Nieruchomościami
Al. Jana Pawła II 23, 64-100 Leszno
III piętro, pok. 302, tel. 65 529 68 44
  Załączniki (3) | 
                          Metadane | 
                          Drukuj | 
                          Historia zmian | 
                    
Załączniki
| wniosek o ustalenie odszkodowania (15.7kB) | ||
| wniosek o ustalenie odszkodowania (347.7kB) | ||
| Obowiązek informacyjny według Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) (724.6kB) | 
Metadane
| Źródło informacji: | Marcin Golembka | 
| Data utworzenia: | (brak danych) | 
| Wprowadził do systemu: | Marcin Golembka | 
| Data wprowadzenia: | 2023-06-27 09:20:32 | 
| Opublikował: | Marcin Golembka | 
| Data publikacji: | 2023-06-27 09:46:29 | 
| Ostatnia zmiana: | 2025-03-20 14:29:05 | 
| Ilość wyświetleń: | 1036 | 


 Załączniki (3)
 Metadane
 Drukuj
 Historia zmian