Sprzedaż nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa lub własność Powiatu Leszczyńskiego
Podstawa prawna
art. 13 ust. 1, art. 37 ust. 67 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2024 r., poz. 1145)
Wymagane dokumenty
- wniosek o wykup nieruchomości.
Termin i sposób załtwienia
Termin załatwienia: minimum 4 miesiące;
Nieruchomości są sprzedawane w drodze przetargu. Sprzedaż w drodze bezprzetargowej może nastąpić wyłącznie w przypadkach określonych w art. 37 ust. 2 ustawy o gospodarce nieruchomościami. W odniesieniu do nieruchomości Skarbu Państwa wymagane jest uzyskanie zgody Wojewody na zbycie nieruchomości. Sprawy z zakresu zbywania nieruchomości mają charakter cywilnoprawny. Do sprzedaży nieruchomości dochodzi w drodze umowy zawartej w formie aktu notarialnego. Obowiązujące przepisy nie przewidują wiążących terminów na załatwienie wniosku.
Opłaty
Wniosek nie podlega opłacie skarbowej. Wnioskodawcę obciążają: - opłaty notarialne, - opłaty sądowe.
Miejsce załatwienia sprawy Wydział Gospodarki Nieruchomościami Al. Jana Pawła II 23 64-100 Leszno II piętro, pokój 204, tel. 65 526 58 35
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.