Podstawa prawna

art. 13 ust. 1, art. 37 ust. 67 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2024 r., poz. 1145)

Wymagane dokumenty

- wniosek o wykup nieruchomości.

Termin i sposób załtwienia

Termin załatwienia: minimum 4 miesiące;

Nieruchomości są sprzedawane w drodze przetargu.
Sprzedaż w drodze bezprzetargowej może nastąpić wyłącznie w przypadkach określonych w art. 37 ust. 2 ustawy o gospodarce nieruchomościami.
W odniesieniu do nieruchomości Skarbu Państwa wymagane jest uzyskanie zgody Wojewody na zbycie nieruchomości.
Sprawy z zakresu zbywania nieruchomości mają charakter cywilnoprawny. Do sprzedaży nieruchomości dochodzi w drodze umowy zawartej w formie aktu notarialnego.
Obowiązujące przepisy nie przewidują wiążących terminów na załatwienie wniosku.

Opłaty

Wniosek nie podlega opłacie skarbowej.
Wnioskodawcę obciążają:
- opłaty notarialne,
- opłaty sądowe.

Miejsce załatwienia sprawy
Wydział Gospodarki Nieruchomościami
Al. Jana Pawła II 23
64-100 Leszno
II piętro, pokój 204, tel. 65 526 58 35