Starostwo Powiatowe w Lesznie
64-100 Leszno, Pl. Kościuszki 4B

OGŁOSZENIE O NABORZE
z dnia 31 marca 2025 roku

Starosta Leszczyński ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze
ds. prawa jazdy i rejestracji pojazdów w Wydziale Komunikacji

I. Wymagania niezbędne w stosunku do kandydata.
1. Obywatelstwo polskie, z zastrzeżeniem art. 11 ust. 2 i 3 Ustawy o pracownikach
samorządowych.
2. Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
3. Nieposzlakowana opinia.
4. Brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo, ścigane
z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
5. Wykształcenie wyższe

II. Wymagania dodatkowe w stosunku do kandydata.
1. Mile widziane doświadczenie na stanowiskach administracyjno-biurowych.
2. Znajomość Ustaw: o samorządzie powiatowym. o pracownikach samorządowych, Prawo
o ruchu drogowym, o kierujących pojazdami oraz zapisów wykonawczych w tym zakresie,
Kodeksu postępowania administracyjnego.
3. Dobra znajomość obsługi komputera: pakiet MS Office oraz urządzeń biurowych.
4. Umiejętność pisania pism urzędowych oraz decyzji administracyjnych.
5. Wysoki poziom umiejętności związanych z komunikacją interpersonalną.
6. Umiejętność pracy w zespole.
7. Samodzielność, terminowość i odpowiedzialność.
8. Umiejętność pracy pod presją czasu i radzenia sobie ze stresem.

III. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku obejmuje w szczególności:
1. W zakresie rejestracji pojazdów:
1) Prowadzenie spraw związanych z rejestracją pojazdów, wydawanie dowodów
rejestracyjnych, tablic rejestracyjnych i znaków legalizacyjnych, pozwoleń czasowych,
oraz tymczasowych tablic rejestracyjnych.
2) Przyjmowanie pozwoleń czasowych, tymczasowych tablic rejestracyjnych po upływie ich
ważności.
3) Wydawanie wtórników dokumentów związanych z rejestracja pojazdów.
4) Dokonywanie w dowodach rejestracyjnych, pozwoleniach czasowych zastrzeżeń
dotyczących użytkowania pojazdów określonych w odrębnych przepisach prawa.
5) Wyrejestrowanie pojazdów w przypadkach określonych w artykule 79 Ustawy Prawo
o ruchu drogowym.
6) Kierowanie na uzupełniające badania techniczne pojazdów celem uzupełnienia danych
niezbędnych do rejestracji pojazdów.
7) Sprawdzenie i weryfikacja dokumentów dotyczących zawarcia obowiązkowego
ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadacza pojazdów mechanicznych.
8) Wydawanie dowodów rejestracyjnych, pozwoleń czasowych zatrzymanych przez organy
kontroli ruchu drogowego i podmiotów upoważnionych po ustaniu przyczyny
zatrzymania.
9) Wprowadzenie do ewidencji danych dotyczących zmian właścicieli pojazdów określonych
w art. 78 Ustawy Prawo o ruchu drogowym.
10) Wykonywanie czynności określonych w art. 81b Ustawy prawo o ruchu drogowym.
11) Współpraca z PWPW w zakresie druków wykorzystywanych w procesie rejestracji.
12) Nakładanie kar administracyjnych odnośnie braku rejestracji pojazdu w ciągu 30/90 dni
zgodnie z art. 73aa lub zbycia pojazdu zgodnie z art. 78.
13) Sporządzanie dokumentacji związanej z zamawianiem tablic rejestracyjnych.
14) Sporządzanie i prowadzenie wykazu złomowanych tablic rejestracyjnych, oraz druków
ścisłego zarachowania.
15) Prowadzenie dokumentacji związanej z rozliczaniem tablic rejestracyjnych, druków
ścisłego zarachowania.
16) Rozliczanie faktur związanych z tablicami rejestracyjnymi i drukami zamawianymi
na potrzeby działania wydziału komunikacji.
17) Archiwizowanie wytworzonej dokumentacji.
18) Zastępowanie nieobecnego pracownika na stanowisku ds. rejestracji.
19) Wykonywanie innych zadań zleconych przez Naczelnika Wydziału.

2. W zakresie wydawania i cofania uprawień do kierowania pojazdami:
1) Przyjmowanie wniosków o wydanie, wymianę, zwrot i przywrócenie uprawnień
do kierowania pojazdami.
2) Wydawanie uprawnień do kierowania pojazdami.
3) Wydawanie międzynarodowych praw jazdy.
4) Przyjmowanie od kierowców zawiadomień o zmianie danych osobowych zawartych
w prawie jazdy.
5) Przyjmowanie od kierowców zawiadomień o zagubieniu prawa jazdy i wydawanie
wtórników prawa jazdy.
6) Przygotowywanie decyzji o kontrolnym sprawdzaniu kwalifikacji do kierowania pojazdem.
7) Przygotowanie decyzji o kierowaniu na badania lekarskie kierującego pojazdem
w przypadkach nasuwających zastrzeżenia co do stanu zdrowia.
8) Przyjmowanie od Policji zatrzymanego prawa jazdy.
9) Przyjmowanie zawiadomień o wydaniu postanowienia o zatrzymaniu prawa jazdy przez
prokuratora i sąd.
10) Przygotowywanie decyzji o zatrzymaniu prawa jazdy.
11) Przygotowywanie decyzji o cofnięciu uprawnienia do kierowania pojazdem silnikowym
orz decyzji o przywróceniu kierowcy uprawnienia do kierowania pojazdem silnikowym
po ustaniu przyczyn, które spowodowały jego cofnięcie.
12) Sprawdzanie znajomości topografii przez osoby kierujące taksówką osobową,
13) Współpraca z Polską Wytwórnią Papierów Wartościowych SA w Warszawie w zakresie
druków praw jazdy.
14) Prowadzenie archiwizacji dokumentów.
15) Zastępstwo pracownika w razie nieobecności na stanowisku ds. wydawania i cofania
uprawnień do kierowania pojazdami.

3. W zakresie nadzoru nad ośrodkami szkolenia kierowców:
1) Wydawanie zezwoleń dla jednostek prowadzących szkolenia osób ubiegających się
o uprawnienia do kierowania pojazdami.
2) Dokonywanie wpisów do ewidencji instruktorów oraz wydawanie legitymacji
instruktorów.
3) Prowadzenie spraw związanych ze sprawowaniem nadzoru nad szkoleniem instruktorów.

IV. Warunki pracy na danym stanowisku:
1. Starostwo Powiatowe w Lesznie, Pl. Kościuszki 4B, 64-100 Leszno.
2. Stanowisko pracy: urzędnicze w Wydz. Komunikacji.
3. Wymiar czasu pracy: w pełnym wymiarze czasu pracy, tj. cały etat.
4. Na powyższym stanowisku pracy w Starostwie Powiatowym w Lesznie dokonano oceny
ryzyka zawodowego.
5. Wynagrodzenie zgodne z zarządzeniem w sprawie wprowadzenia Regulaminu
wynagradzania pracowników Starostwa Powiatowego w Lesznie.
6. Praca administracyjno-biurowa, przy komputerze co najmniej 4 godziny dziennie.
7. Kontakt z klientem.
8. Stosunek pracy zostanie nawiązany w terminie określonym w umowie o pracę jako dzień
rozpoczęcia pracy.

V. Wymagane dokumenty
1. List motywacyjny i CV.
2. Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (formularz
w załączeniu).
3. Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych do celów rekrutacji w ramach
naboru na wolne stanowisko urzędnicze formularz w załączeniu).
4. Kserokopie dokumentów (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem)
potwierdzających wykształcenie wymienione w pkt. I ppkt 5.
5. Oświadczenie kandydata (formularz w załączeniu):
1) o posiadanym obywatelstwie,
2) o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw
publicznych,
3) o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane
z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
4) o posiadaniu nieposzlakowanej opinii.

WAŻNE: Dokumenty aplikacyjne, tj. list motywacyjny oraz CV powinny być opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchwalenia dyrektywy 95/46/WE”
Wymagane dokumenty aplikacyjne winny być własnoręcznie podpisane i złożone w Punkcie
Obsługi Klienta w Starostwie Powiatowym w Lesznie lub doręczone listownie w terminie
odbioru
do dnia 10 kwietnia 2025 roku do godz. 15:00
na adres: Starostwo Powiatowe w Lesznie, plac Kościuszki 4 budynek B 64-100 Leszno
w zaklejonych kopertach z dopiskiem: Nabór na wolne stanowisko urzędnicze ds.
prawa jazdy i rejestracji pojazdów w Wydziale Komunikacji.
Aplikacje, które wpłyną po wyżej określonym terminie (decyduje data wpływu do starostwa),
nie będą rozpatrywane.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji
Publicznej /www.bip.powiat-leszczynski.pl/ oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie
Starostwa Powiatowego w Lesznie, Pl. Kościuszki 4B.
Informujemy, że w miesiącu lutym 2025 roku wskaźnik zatrudnienia osób
niepełnosprawnych, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz
zatrudnianiu osób niepełnosprawnych w Starostwie Powiatowym w Lesznie był wyższy niż 6%.
Dokumenty aplikacyjne nie spełniające kryteriów wymaganych w ogłoszeniu zostaną po
zakończeniu rekrutacji komisyjnie zniszczone, natomiast dokumenty osób, które w procesie
rekrutacji zakwalifikowały się do dalszego etapu będą przechowywane zgodnie z instrukcją
kancelaryjną.


STAROSTA
Maciej Wiśniewski