Starostwo Powiatowe w Lesznie
64-100 Leszno, Pl. Kościuszki 4B


OGŁOSZENIE O NABORZE
z dnia 03 czerwca 2025 roku
Starosta Leszczyński
ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze: ds. zarządzania kryzysowego, obronności
i ochrony ludności w Biurze Oświaty i Spraw Społecznych


1. Wymagania niezbędne od kandydatów:
1) Obywatelstwo polskie.
2) Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych.
3) Brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane
z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
4) Nieposzlakowana opinia.
5) Wykształcenie wyższe.
6) Minimum 2-letni staż pracy.

2. Wymagania dodatkowe od kandydatów.
1) Studia podyplomowe w zakresie: zarządzania kryzysowego lub bezpieczeństwa
narodowego lub pokrewne.
2) Znajomość aktualnych obowiązujących przepisów podstawowych w zakresie zarządzania
kryzysowego, obronności i ochrony ludności.
3) Zdolności organizacyjne.
4) Umiejętność rozwiązywania problemów.
5) Zaangażowanie w wykonywanie przydzielonych zadań.
6) Komunikatywność, samodzielność, dokładność, odpowiedzialność, sumienność
i rzetelność w wykonywaniu obowiązków, wysoka kultura osobista, odporność na stres.
7) Bardzo dobra znajomość obsługi komputera i pakietu MS Office oraz znajomość obsługi
urządzeń biurowych.
8) Umiejętność obsługi elektronicznej skrzynki nadawczej (e-puap), e – doręczeń.
9) Wysoki poziom umiejętności związanych z komunikacją interpersonalną.
10) Umiejętność pracy w zespole.

3. Zadania wykonywane na stanowisku – pracownik będzie odpowiedzialny m.in. za: .
- Realizację zadań w zakresie bezpieczeństwa publicznego i bezpieczeństwa obywateli, w tym m.in.:
a) wykonywanie zadań związanych z bezpieczeństwem i porządkiem publicznym w zakresie
i na zasadach określonych w ustawach: o Policji, o Państwowej Straży Pożarnej,
o Państwowej Inspekcji Sanitarnej, o Inspekcji Weterynaryjnej oraz w ustawie - Prawo Budowlane,
b) wykonywanie zadań w zakresie obsługi i funkcjonowania komisji bezpieczeństwa i porządku,
c) dokonywanie analiz z zakresu bezpieczeństwa publicznego w powiecie,
- Realizację zadań w zakresie spraw obronnych, w tym m.in.:
a) opracowanie planu operacyjnego funkcjonowania powiatu i kart realizacji zadań operacyjnych,
b) realizacja zadań w zakresie gotowości obronnej państwa w tym organizacja stałego dyżuru
i stanowiska kierowania,
c) przygotowanie i przeprowadzenie kwalifikacji wojskowej,
d) organizacja i realizacja szkolenia obronnego,
e) realizacja zadań wynikające z obowiązków państwa-gospodarza Host Nation Suport (HNS),
- Realizację zadań w zakresie spraw obrony cywilnej, w tym m.in.:
a) dokonywanie oceny stanu przygotowań ochrony ludności i obrony cywilnej,
b) opracowywanie i aktualizowanie dokumentacji dotyczącej ochrony ludności i obrony cywilnej,
c) organizowanie i koordynowanie szkoleń oraz ćwiczeń dla podmiotów ochrony ludności i obrony
cywilnej,
d) kontrolowanie przygotowania podmiotów ochrony ludności i obrony cywilnej do prowadzenia
działań ratowniczych,
e) realizacja zapisów Programu wsparcia Ochotniczych Straży Pożarnych przez Powiat Leszczyński,
- Realizację zadań w zakresie zarządzania kryzysowego w tym m.in.:
a) zapewnienie warunków koordynacji działań Staroście w sytuacji normalnej,
w czasie klęski żywiołowej i zdarzeń noszących znamiona kryzysu oraz realizacja zadań w celu
zapobieżenia skutkom klęski żywiołowej lub sytuacjom kryzysowym,
b) prowadzenie spraw i obsługa Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego,
- Realizację zadań w zakresie spraw społeczno – administracyjnych, w tym m.in:
a) przyjmowanie zgłoszeń o znalezieniu rzeczy zagubionych, przechowywanie tych rzeczy oraz
poszukiwanie osób uprawnionych do ich odbioru,
b) realizacja zadań związanych z Kartą Polaka,
c) prowadzenie spraw związanych ze sprowadzeniem zwłok z zagranicy,
d) archiwizowanie dokumentów wydziału związanych ze stanowiskiem pracy.

4. Warunki pracy na danym stanowisku:
1. Starostwo Powiatowe w Lesznie, Pl. Kościuszki 4B, 64-100 Leszno.
2. Stanowisko pracy: stanowisko urzędnicze.
3. Wymiar czasu pracy: w pełnym wymiarze czasu pracy, tj. cały etat.
4. Na powyższym stanowisku pracy w Starostwie Powiatowym w Lesznie dokonano oceny
ryzyka zawodowego.
5. Wynagrodzenie zgodne z zarządzeniem w sprawie wprowadzenia Regulaminu
wynagradzania pracowników Starostwa Powiatowego w Lesznie.
6. Praca administracyjno-biurowa, przy komputerze co najmniej 4 godziny dziennie.
7. Stosunek pracy zostanie nawiązany w terminie określonym w umowie o pracę jako dzień
rozpoczęcia pracy.

5. Aplikacja musi zawierać (wymagane dokumenty):
1. List motywacyjny i CV.
2. Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (formularz
w załączeniu).
3. Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych do celów rekrutacji w ramach
naboru na wolne stanowisko urzędnicze (formularz w załączeniu).
4. Kserokopie dokumentów (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem)
potwierdzających wykształcenie wymienione w pkt. 1 ppkt 5.
5. Kserokopie świadectw pracy poświadczające posiadanie stażu pracy (poświadczone przez
kandydata za zgodność z oryginałem), a w przypadku trwania zatrudnienia zaświadczenie
o zatrudnieniu zawierające okres zatrudnienia) potwierdzające spełnienie wymagań
w pkt. 1 ppkt 6.
6. Oświadczenie kandydata (formularz w załączeniu):
a) o posiadanym obywatelstwie,
b) o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw
publicznych,
c) o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane
z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
d) o posiadaniu nieposzlakowanej opinii.


WAŻNE: Dokumenty aplikacyjne, tj. list motywacyjny oraz CV powinny być opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchwalenia dyrektywy 95/46/WE”
Wymagane dokumenty aplikacyjne winny być własnoręcznie podpisane i złożone w Punkcie Obsługi Klienta w Starostwie Powiatowym w Lesznie lub doręczone listownie w terminie odbioru do dnia 13 czerwca 2025 roku do godz. 1500 na adres: Starostwo Powiatowe w Lesznie, plac Kościuszki 4 budynek B, 64-100 Leszno w zaklejonych kopertach z dopiskiem: Nabór na wolne stanowisko urzędnicze ds. zarządzania kryzysowego, obronności i ochrony ludności w Biurze Oświaty i Spraw Społecznych. Aplikacje, które wpłyną po wyżej określonym terminie (decyduje data wpływu do starostwa), nie będą rozpatrywane.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji
Publicznej /www.bip.powiat-leszczynski.pl/ oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie
Starostwa Powiatowego w Lesznie, Pl. Kościuszki 4B. Informujemy, że w miesiącu maju 2025 roku wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych w Starostwie Powiatowym w Lesznie był wyższy niż 6%. Dokumenty aplikacyjne nie spełniające kryteriów wymaganych w ogłoszeniu zostaną po zakończeniu rekrutacji komisyjnie zniszczone, natomiast dokumenty osób, które w procesie rekrutacji zakwalifikowały się do dalszego etapu będą przechowywane zgodnie z instrukcją kancelaryjną.


Starosta Leszczyński
Maciej Wiśniewski