Protokół nr XXII/05



 PROTOKÓŁ nr  XXII/05

 

z   Sesji Rady Powiatu Leszczyńskiego

odbytej w dniu 26 lipca 2005 roku.

 

Początek obrad godz. 14oo - w gmachu Delegatury w Lesznie Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego.

 

zad. 1. Obecnych było 16 radnych (lista obecności stanowi załącznik nr 1 protokołu).

W Sesji uczestniczyli zaproszeni goście (lista obecności stanowi załącznik nr 2 protokołu).

Obradom przewodniczył Pan Zenon Chudziński – Przewodniczący Rady Powiatu Leszczyńskiego.

Przewodniczący powitał zaproszonych gości i radnych. Na podstawie listy obecności stwierdził prawomocność obrad.

 

Przewodniczący Rady przedstawił następujący porządek  obrad XXII Sesji Rady Powiatu Leszczyńskiego:

 

  1. Otwarcie  obrad
  2. Przedstawienie porządku obrad sesji.
  3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej Sesji.
  4. Sprawozdanie z działalności Zarządu w okresie międzysesyjnym.
  5.  Interpelacje i zapytania radnych.
  6. Podjęcie uchwały w sprawie  zmiany Uchwały Nr XIX/147/05 Rady Powiatu Leszczyńskiego z dnia 15 marca 2005 roku w sprawie określenia zadań, na które    przeznacza się środki z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w 2005 roku.
  7. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany budżetu Powiatu Leszczyńskiego na 2005 rok.
  8. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
  9. Wolne głosy i wnioski radnych oraz zaproszonych gości.
  10. Zakończenie obrad.

 

Wobec braku sprzeciwu porządek obrad XXII Sesji Rady Powiatu Leszczyńskiego został przyjęty.

 

ad.2.

Protokół obrad XXI Sesji Rady Powiatu Leszczyńskiego z dnia 14 czerwca 2005 roku został przyjęty i podpisany.

 

ad.3.

Sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu Leszczyńskiego w okresie międzysesyjnym przedstawił  Starosta - Zbigniew  Haupt.

(w/w sprawozdanie stanowi załącznik nr 3 protokołu).

Sprawozdanie zostało przyjęte bez uwag.

 

ad.4 Interpelacje i zapytania radnych .

 Nie zgłoszono

 

ad.5 Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr XIX/147/05 Rady Powiatu Leszczyńskiego z dnia 15 marca 2005 roku w sprawie określenia zadań, na które    przeznacza się środki z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w 2005 roku.

 

W związku z decyzją Zarządu Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych z 30 czerwca 2005 roku zastała zwiększona kwota środków na realizację zadań Powiatu z zakresu rehabilitacji zawodowej i społecznej o dodatkowe 159 134 zł.

Środki te zaplanowano przeznaczyć na dofinansowanie zaopatrzenia w sprzęt rehabilitacyjny, przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze, likwidacji barier architektonicznych,  uczestnictwa w turnusach rehabilitacyjnych oraz dofinansowanie sportu, kultury i rekreacji osób niepełnosprawnych.

Część środków przeznaczono na obszar rehabilitacji zawodowej, w szczególności na pożyczki dla osób niepełnosprawnych na rozpoczęcie działalności gospodarczej.

Podział środków dokonano w oparciu o złożone wnioski. Generalnie co roku wzrastają potrzeby w tym zakresie wobec powyższego środki otrzymywane na ten cel nie wystarczają na załatwienie wszystkich wniosków.

Przewodniczący Rady Zenon Chudziński przedstawił radnym opinię Powiatowej Społecznej Rady ds. Osób Niepełnosprawnych, która pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

 

Rada Powiatu Leszczyńskiego jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XXII/159/05 w sprawie zmiany Uchwały Nr XIX/147/05 Rady Powiatu Leszczyńskiego z dnia 15 marca 2005 roku w sprawie określenia zadań, na które przeznacza się środki z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w 2005 roku.

 

ad. 6 Podjęcie uchwały w sprawie zmiany budżetu Powiatu Leszczyńskiego na 2005 rok.

Radni wcześniej otrzymali projekt uchwały w tej sprawie i nie wnieśli uwag.

 

Rada Powiatu Leszczyńskiego jednogłośnie podjęła uchwałęNr XXII/160/05 w sprawie zmiany budżetu Powiatu Leszczyńskiego na 2005 rok.

 

ad. 7 Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.

Nie zgłoszono.

 

ad 9 Wolne głosy i wnioski.

 

Pan Tomasz Zajączkowski – Kierownik Zarządu Dróg Powiatowych w Lesznie poinformował   radnych o stanie prac związanych z budową obwodnicy w m. Święciechowa.

Umowa z firmą NCC na wykonanie zadania została podpisana 1 stycznia 2005 roku. Starostwo nie miało wpływu na treść zawartej umowy z wykonawcą inwestycji bowiem została ona sprecyzowana na szczeblu wyższym. Każda jej samowolna zmiana może wiązać się z utratą środków unijnych. Firma, która realizuje tą inwestycje, jak się okazało, nie posiada silnego zaplecza technicznego, bazuje na podwykonawcach. Przebieg budowy nadzoruje inżynier kontraktu. Starostwo na bieżąco interesuje się budową tej inwestycji jednak pomimo intensywnego  nadzoru nie zawsze zaplanowane  prace przebiegają zgodnie z terminem. Przerwy w tempie prac często spowodowane są niewłaściwą organizacją pracy, brakiem terminowego zabezpieczenia dostaw surowca drogowego, niekiedy  złymi warunkami geologicznymi.

W wyniku zdecydowanej interwencji władz Powiatu od lipca br. tempo prac nabrało właściwego rozmiaru.

Warstwa ścieralna na drodze Święciechowa – Gołanice zostanie położona do 3 sierpnia br. Od 4 sierpnia br. na drodze Leszno-Święciechowa zostanie wprowadzony ruch jednokierunkowy z Leszna do Święciechowy, spowrotem objazdem. W sierpniu rozpocznie się przebudowa mostu w Gołanicach. W związku z trwającymi robotami związanymi z przebudową kanalizacji w m. Święciechowa i Bukówiec będą utrudnienia w ruchu drogowym.

Przewodniczący Rady Zenon Chudziński przekazał władzom Starostwa głosy niezadowolenia mieszkańców związane z nieuzasadnionymi przerwami prac na wielu odcinkach realizowanej inwestycji. Prosił o wzmożony nadzór w tym zakresie.

Radny Stefan Kuśnierek zapytał,  czy w umowie zawarte są kary umowne.

Pan Tomasz Zajączkowski stwierdził, że wykonawca ma ściśle określony termin zakończenia tej inwestycji tj. do sierpnia 2006 roku. Wcześniejsze stosowanie kar staje się nieuzasadnione.  

Radna Krystyna Wieczorek zaproponowała aby Zarząd Powiatu wspólnie z Radą wyrazili na piśmie swoją opinię w tej sprawie i przekazali ją zainteresowanym realizatorom.

Radny Marek Lorych zapytał czy lokalizacja oświetlenia na ulicy Śmigielskiej w Święciechowie jest ostateczna.

Pan Tomasz Zajączkowski poinformował, że mogą jeszcze nastąpić niewielkie zmiany.

Radny Stefan Dederek zapytał o drogę w Potrzebowie.

Pan Tomasz Zajączkowski poinformował, że pierwszy przetarg został unieważniony, drugi przewidziany jest 22 sierpnia br.

 

ad.10 Zakończenie obrad.

Przewodniczący Rady podziękował radnym i gościom za udział w posiedzeniu Sesji i wobec wyczerpania się porządku zakończył obrady.

 

 

Protokołował:                                                                   Przewodniczył obradom:

 

Jerzy Jankowski                                                                   Zenon Chudziński




Informacje powiązane: