Ogłoszenie o przetargu nieograniczonym na wykonanie wentylacji mechanicznej w kuchni i stołówce w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym w Rydzynie

Data publikacji: 10.06.2009
Termin składania ofert: 1.07.2009


Ogłoszenie o przetargu nieograniczonym na wykonanie wentylacji mechanicznej
w kuchni i stołówce w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym w Rydzynie
Nazwa i adres zamawiającego: Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Rydzynie, Plac Zamkowy 2, 64-130 Rydzyna
NIP: 697-19-09-986, Regon: 000230214
Tryb zamówienia: Przetarg nieograniczony
Adres strony internetowej na której zamieszczona jest Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia: www.bip.powiat-leszczynski.pl
Określenie przedmiotu zamówienia: Wykonanie wentylacji mechanicznej w pomieszczeniach kuchni i stołówki w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Rydzynie.
Informacja o możliwości złożenia ofert częściowych: Zamawiający nie przewiduje możliwości składania ofert częściowych
Informacja o możliwości składania ofert wariantowych: Zamawiający nie przewiduje możliwości składania ofert wariantowych
Termin wykonania zamówienia: do 20 sierpnia 2009r.
Opis warunków udziału w postępowaniu:
Zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy o udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy:
1.Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli
ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień (warunek ten będzie spełniony, jeśli z załączonego przez Wykonawcę odpisu właściwego rejestru lub z zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej wynikać będzie, że Wykonawca prowadzi działalność w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia).
2. Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemnie zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia.
3. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.
4. Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 24 ustawy.
Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na zasadzie: Wykonawca „spełnia” albo „nie spełnia” poszczególnych warunków.


Oświadczenia i dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego:
1. Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków określonych przepisami art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych – wg formularza stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ;
2. Aktualny odpis z właściwego rejestru lub zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, w celu potwierdzenia posiadania uprawnień do wykonywania działalności lub czynności w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia;
3. Aktualnego zaświadczenia z właściwego Urzędu Skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że Wykonawca nie zalega w opłacaniu podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne lub zaświadczeń, że uzyskał przewidywane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonywania decyzji właściwego organu- wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

Wymienione dokumenty należy składać w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej „za zgodność z oryginałem” przez Wykonawcę.

Pozostałe dokumenty niezbędne do przeprowadzenia postępowania:

1. Oferta sporządzona na formularzu ofertowym, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do SIWZ.
2. Polisę a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie przedmiotu zamówienia na który składa ofertę na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż 30 000,00 zł.
3. Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy, w przypadku złożenia oferty przez pełnomocnika.
4. Jeśli Wykonawcy ubiegają się wspólnie o udzielenie zamówienia winni załączyć dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
5. Dokument potwierdzający kwalifikacje do wykonywani prac w obiektach zabytkowych.

Wymienione dokumenty należy składać w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej „za
zgodność z oryginałem” przez Wykonawcę

Informacje na temat wadium: Zamawiający nie wymaga złożenia wadium
Kryteria oceny ofert i ich znaczenie: Jedynym kryterium oceny ofert jest cena brutto= 100%
Miejsce i termin składania ofert: Termin składania ofert upływa 1 lipca 2009r. o godz. 10.00; Oferty należy złożyć w siedzibie Zamawiającego w pokoju nr 1 (sekretariat).
Miejsce i termin otwarcia ofert: Otwarcie ofert odbędzie się w dniu 1 lipca 2009r. o godz. 10.15 w siedzibie Zamawiającego, pok. nr 1.
Termin związania ofertą: Wykonawca zostaje związany ofertą przez okres 30 dni od dnia upływu terminu składania ofert
Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej: Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej
Informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów: Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów
Informacja o przewidywanym wyborze najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej: Zamawiający nie przewiduje wybory najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej

Informacja o przewidywanych zamówieniach uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub art. 134 ust 6 pkt 3 i 4 : Zamawiający przewiduje udzielenie takich zamówień



Ogłoszenie zostało zamieszczone w BZP udostępnionym na stronach portalu internetowego Urzędu Zamówień Publicznych. Numer ogłoszenia na portalu UZP 186438 - 2009 data zamieszczenia 10.06.2009r.

 

Wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia do przetargu nieograniczonego na wykonanie wentylacji mechanicznej                      w kuchni i stołówce w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym                w Rydzynie
 
 
 
Data publikacji: 26.06.2009r.
Termin składania ofert: 01.07.2009r.
 
Rydzyna, dn. 26 czerwca 2009r.
SOSW/3431/1/2009
 
Wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia do przetargu nieograniczonego na wykonanie wentylacji mechanicznej w kuchni i stołówce w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym w Rydzynie
 
Specjalny Ośrodek Szkolno – Wychowawczy w Rydzynie, działając zgodnie z art. 38 ust. 1, 2 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007r., nr 223, poz. 1655 ze zm.) wyjaśnia treść specyfikacji istotnych warunków zamówienia sporządzonej w postępowaniu                            o udzielenie zamówienia publicznego na wykonanie wentylacji mechanicznej w kuchni                      i stołówce w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym w Rydzynie w trybie przetargu nieograniczonego.
 
 
 
Pytania Wykonawcy
 
Dotyczy pozycji kosztorysowych na „Instalację wentylacji mechanicznej kuchni ze stołówką – etap I”
1. W kosztorysie ujęto przewody z blachy stalowej czarnej typ A/II dla przewodów wentylacyjnych (pomyłka kosztorysanta czy projekt obejmuje takie kanały wentylacyjne?)
Odpowiedź: Proszę przyjąć do wyceny przewody z blachy ocynkowanej.
 
2. Wykonanie niezbędnych przekłuć przez ściany – pozycja 60 (brak szczegółowych danych w kosztorysie);
Odpowiedź: Zgodnie z niżej załączoną dokumentacją projektową.
 
3. Demontaż starej instalacji wentylacyjnej – pozycja 61 (brak szczegółowych danych w kosztorysie)
Odpowiedź: Proszę przyjąć komplet zgodnie z kosztorysem
 
4. Izolacja kanałów wentylacyjnych i klimatyzacyjnych matą lamelową – pozycja 64 (tylko 1 m2 ?)
Odpowiedź: Obmiar winien być 60,46 m2
 
5. Montaż centrali wentylacyjnej – pozycja 41 – ujęto jako montaż nagrzewnicy z robocizną 3,38 r-g (pomyłka kosztorysanta?)
Odpowiedź: Montaż obejmuje posadowienie gotowej centrali wentylacyjnej.
 
Dotyczy pozycji kosztorysowych na „Instalację wentylacji mechanicznej kuchni ze stołówką – etap II”
1. Wykonanie zasilania i sterowania wentylatorów dachowych – pozycja 13 (brak szczegółowych danych w kosztorysie)
Odpowiedź: Zgodnie z niżej załączoną dokumentacją projektową
 
 
Zgodnie z prośbą do wyjaśnień zostaje dołączona dokumentacja projektowa na instalację wentylacji mechanicznej kuchni ze stołówką.
 
Termin składania ofert nie ulega zmianie tj. 01 lipca 2009r. godz. 10.00.
 

Zaleca się odbycie wizji lokalnej w celu zapoznania się z obiektami objętymi zamówieniem przed sporządzeniem oferty.

SOSW-3431/1/2009                                            Rydzyna, dn. 03.07.2009r. 
 
 
 
INFORMACJA O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY
W PRZETRAGU NIEOGRANICZONYM NA WYKONANIE WENTYLACJI MECHANICZNEJ W KUCHNI I STOŁÓWCE W SPECJALNYM OSRODKU SZKOLNO – WYCHOWAWCZYM W RYDZYNIE
 
 
Zgodnie z art. 92 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007r. Nr 223, poz. 1655 z późn. zm.) zwaną dalej Ustawą Pzp informujemy, że w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego na wykonanie wentylacji mechanicznej w kuchni i stołówce Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Rydzynie dokonano wyboru najkorzystniejszej oferty.
 
W postępowaniu złożono cztery oferty, dwie z ofert zostały odrzucone.
 
Zamawiający dokonał oceny ofert na podstawie kryterium: cena – 100% i zgodnie z formułą wskazaną w SIWZ przyznał punkty złożonym ofertom.
 
Streszczenie oceny i porównania złożonych ofert.
 
Oferta nr 2: oferta nie podlegająca odrzuceniu
Usługi Budowlane Piotr Giera
Dzieczyna 28a
64-125 Poniec
Liczba przyznanych punktów: 100 pkt.
 
Oferta nr 4: oferta nie podlegająca odrzuceniu
Gutkowski Sp. z o.o.
Ul. Usługowa 2
64-100 Leszno
Liczba przyznanych punktów: 88,19 pkt.
 
 
Uzasadnienie wyboru oferty:
Na podstawie oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz kryterium oceny ofert Zamawiający dokonał wyboru najkorzystniejszej oferty. Jest nią oferta nr 1. Wybrany wykonawca zaoferował najniższą cenę, dlatego oferta uzyskała maksymalną ilość punktów – 100.
W związku z powyższym zamówienia udzielono firmie Usługi Budowlane Piotr Giera, Dzięczyna 28a, 64-125 Poniec.
 
 
Oferta nr 1: oferta podlegająca odrzuceniu
Rami Mariusz Orzechowski
ul. Polna 19a
95-081 Dłutów
 
 
1. Podstawa prawna odrzucenia oferty
Oferta ta została odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 Ustawy Pzp . Treść oferty nie odpowiada treści SIWZ
 
 
 
 
Uzasadnienie faktyczne odrzucenia oferty
 Wykonawca nie załączył do oferty wymaganego w rozdziale XIII SIWZ wypełnionego kosztorysu ofertowego, opracowanego na podstawie przedmiaru robót.
W postępowaniu Zamawiający wymagał sporządzenia oferty według wzoru zawartego                        w formularzu stanowiącym załącznik do SIWZ, dołączenia do oferty wymaganych                              w rozdziale IX SIWZ oświadczeń i dokumentów a także wypełnionego kosztorysu ofertowego zgodnie z załącznikiem nr 4 i 5 do SIWZ (rozdział XIII SIWZ). Zgodnie z opisem sposobu obliczania ceny (rozdział XV SIWZ) w przedmiotowym postępowaniu za wykonane roboty Wykonawcy przysługuje wynagrodzenie kosztorysowe, na podstawie kosztorysu powykonawczego przy zachowaniu cen jednostkowych z kosztorysu ofertowego. W tej sytuacji kosztorys ofertowy stanowi integralną część oferty, bez której nie jest możliwa ocena i porównanie złożonych ofert oraz ustalenie przysługującego Wykonawcy wynagrodzenia.
Brak kosztorysu ofertowego nie można uzupełnić w trybie art. 26 ust 3 Ustawy Pzp, ponieważ nie jest on żadnym z oświadczeń lub dokumentów o których mowa w art. 25 ust. 1 Ustawy Pzp .
 
2. Podstawa prawna odrzucenia oferty
Oferta ta została odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 5 Ustawy Pzp jako oferta złożona przez Wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu
 
Uzasadnienie faktyczne odrzucenia oferty
Wykonawca został wykluczony z udziału w postępowaniu zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp.
Wykonawca nie złożył dokumentów potwierdzający spełnienie warunków udziału w postępowaniu , z zastosowaniem art. 26 ust 3 Ustawy Pzp, w części mówiącej o tym, iż nie wzywa się do uzupełnienia dokumentów Wykonawcy, którego oferta podlega odrzuceniu.
 
Uzasadnienie faktyczne wykluczenia
W ofercie brak jest dokumentu potwierdzającego kwalifikacje do wykonywania prac w obiektach zabytkowych. Zamawiający nie wzywał do uzupełnienia dokumentów w związku z odrzuceniem oferty na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 Ustawy Pzp.
 
 
Oferta nr 3: oferta podlegająca odrzuceniu
Zakład Handlowo – Usługowy „Klima – Spec”
Maciej Piotrowski
Ul. Ścinawska 24
56-100 Wołów
 
Podstawa prawna odrzucenia oferty
Oferta ta została odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 6 Ustawy Pzp . Oferta zawiera błędy w obliczeniu ceny.
 
 
Uzasadnienie faktyczne odrzucenia oferty
Wykonawca zastosował błędną stawkę podatku VAT, w ofercie jest stawka podatku VAT 7% a winno być 22%. W związku z tym oferta zawiera błędy w obliczeniu ceny, co skutkuje jej odrzuceniem.



Informacje powiązane: