Ogłoszenie o przetargu nieograniczonym na dostawę sprzętu medycznego

Data publikacji: 08.07.2009
Termin składania ofert: 17.07.2009


Ogłoszenie o przetargu nieograniczonym na dostawę sprzętu medycznego
Zamawiający:
Starostwo Powiatowe w Lesznie
Plac Kościuszki 4B, 64-100 Leszno
NIP: 697 19 52 864, Regon: 411102917


OGŁASZA PRZETARG NIEOGRANICZONY NA DOSTAWĘ SPRZĘTU MEDYCZNEGO

Ogłoszenie zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych
dnia 8 lipca 2009 r. pod numerem 107875-2009

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia została zamieszczona na stronie internetowej:
www.bip.powiat-leszczynski.pl

1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa fabrycznie nowego sprzętu medycznego.
Część nr 1
Dostawa jednego defibrylatora do przywracania czynności serca w stanach zagrożenia życia.

Część nr 2
Dostawa jednego videogastroskopu do diagnostyki przewodu pokarmowego.

Część nr 3
Dostawa dwóch pomp infuzyjnych.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera punkt III SIWZ.
2. Główny przedmiot zamówienia wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 33.18.21.00-0, 33.16.81.00-6, 33.19.41.10-0.
3. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.
4. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych. (Przedmiot zamówienia podzielono na trzy części.)
5. Termin realizacji zamówienia: 45 dni od dnia podpisania umowy.
6. Warunki udziału w postępowaniu:
o udzielenie zamówienia mogą się ubiegać wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych:
a) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień (warunek ten będzie spełniony, jeśli z załączonego przez Wykonawcę odpisu właściwego rejestru lub z zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej wynikać będzie, że Wykonawca prowadzi działalność w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia);
b) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia;
c) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
d) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ustawy.

Ocena spełnienia ww. warunków nastąpi na podstawie dokumentów wymienionych poniżej wg formuły „spełnia – nie spełnia”.

7. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego:
1) oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków określonych przepisami art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych;
2) aktualny odpis z właściwego rejestru lub zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, w celu potwierdzenia posiadania uprawnień do wykonywania działalności lub czynności w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia;
3) deklaracja zgodności lub certyfikat CE dla każdego z urządzeń będącego przedmiotem zamówienia w celu potwierdzenia spełniania wymogów wynikających z dyrektyw Unii Europejskiej;
4) jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. 2 składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokumenty te powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;

8. Pozostałe dokumenty niezbędne do przeprowadzenia postępowania:
1) oferta sporządzona na formularzu ofertowym, którego wzór stanowi załącznik nr 1A i/lub 1B i/lub 1C do SIWZ;
2) pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy, w przypadku złożenia oferty przez pełnomocnika;
3) jeśli Wykonawcy ubiegają się wspólnie o udzielenie zamówienia winni załączyć dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
4) Dokumenty charakteryzujące oferowany sprzęt np. prospekty, foldery lub inne posiadane dokumenty.
9. Wadium nie pobiera się.
10. Kryteria oceny ofert: cena – 100%.
11. Oferty należy składać do dnia 17 lipca 2009 r. do godz. 10:00 w siedzibie Zamawiającego, pok. nr 103.
12. Otwarcie ofert odbędzie się w dniu 17 lipca 2009 r. o godz. 10:15 w siedzibie Zamawiającego, pok. nr 103.
13. Osoba upoważniona do kontaktów z wykonawcami:
1) w zakresie merytorycznym – Emilian Kuna, tel. (0-65) 525-37-61, od poniedziałku do piątku w godz. od 8.00 do 15.00,
2) w zakresie formalnym – Katarzyna Tyczyńska, tel. (0-65) 529 68 34 w godz. od 8.00 – do 15.00
14. Termin związania ofertą: 30 dni od upływu terminu składania ofert.
15. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
16. Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.
17. Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
18. Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp.

Leszno, dnia 13 lipca 2009 r.
OR.VI.3431/6/09
 
                                              
 
Wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia
do przetargu nieograniczonego na dostawę sprzętu medycznego
 
 
 
            Starostwo Powiatowe w Lesznie, działając zgodnie z art. 38 ust. 1, 2 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 ze zm.) wyjaśnia treść specyfikacji istotnych warunków zamówienia sporządzonej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na dostawę sprzętu medycznego w trybie przetargu nieograniczonego.
 
 
1.       Czy Zamawiający dopuści do przetargu defibrylator z wysokokontrastowym monitorem typu LCD lub EL charakteryzujący się większymi wymiarami aniżeli wymagane zapewniający lepszą czytelność zapisu niż ekrany TFT Ekrany typu LCD i EL stosowane są w różnych modelach defibrylatorów takich producentów jak m.in. Zoll, Philips, Osatu, Medtronic, charakteryzują się one bowiem wysokim kontrastem, szerokim kątem widzenia i brakiem odbić światła zewnętrznego.
 
Odp.   Zamawiający nie wyraża zgody na proponowaną zmianę.
 
2.       Czy Zamawiający oczekuje by defibrylator posiadał umieszczony na stałe, na ekranie monitora znak/symbol graficzny, który umożliwia ocenę rzeczywistego stanu naładowania akumulatora? Pozwala to na korzystanie z ładowania tylko i wyłącznie po stwierdzeniu rzeczywistego ubytku energii i tym samym pozwala wyeliminować konieczność stałego podłączenia defibrylatora do źródła prądu. Defibrylator posiadający wskaźnik poziomu naładowania akumulatora w postaci symbolu graficznego na ekranie daje bezpieczeństwo stosowania zarówno dla personelu medycznego, a co się z tym wiąże także potencjalnego pacjenta, bez konieczności ciągłej obserwacji/ badania sygnałów wizualnych czy też dźwiękowych powiadamiających go na krótko przed zaistniałą sytuacją o potencjalnym czasie rozładowania baterii, czy niskim poziomie naładowania. Jest to rozwiązanie stosowane przez wszystkich czołowych producentów różnej aparatury medycznej poczynając od najprostszych urządzeń takich jak ssaki medyczne, pulsoksymetry a kończąc na aparatach do znieczuleń, kardiomonitorach czy defibrylatorach. Personel medyczny mając możliwość stałej kontroli wzrokowej w sposób jednoznaczny może określić aktualny stan naładowania akumulatora.
 
Odp.   Zamawiający nie określił takiego wymogu.
 
3.       Uprzejmie prosimy o wyjaśnienie, czy w punkcie 33 Zamawiający oczekuje rozbudowy aparatu   o funkcję pomiaru NIBP w przyszłości czy juz przy dostawie?
 
Odp. Zgodnie z zapisem aparat ma mieć możliwość rozbudowy a nie musi już być rozbudowany        o funkcje pomiaru NIBP.
 
4.       Analogicznie temat dotyczy punktu 34: czy Zamawiający oczekuje rozbudowy aparatu o funkcję saturacji w przyszłości czy juz przy dostawie?
 
Odp. Zgodnie z zapisem aparat ma mieć możliwość rozbudowy a nie musi już być rozbudowany        o funkcje pomiaru saturacji.
 
 
5.       Analogicznie temat dotyczy punktu 35: czy Zamawiający oczekuje rozbudowy aparatu o pomiar kapnografii w przyszłości czy już przy dostawie?
 
Odp. Zgodnie z zapisem aparat ma mieć możliwość rozbudowy a nie musi już być rozbudowany        o funkcje pomiaru kapnografii.
 
6.       Pkt. 29: Czy Zamawiający dopuści do przetargu aparat z zakresem pomiarowym tętna 30-300 uderzeń/min?
 
Odp.   Zamawiający nie wyraża zgody na proponowaną zmianę.
 
7.       dotyczy § 5 ust. 2 umowy Czy Zamawiający wyrazi zgodę na obniżenie kar umownych z 1% na 0,2% ceny przedmiotu umowy za każdy dzień zwłoki w wykonaniu umowy.
 
Odp.   Zamawiający nie wyraża zgody na proponowaną zmianę.
 
8.       dotyczy zał. nr 1B do SIWZ „Formularz ofertowy” – część nr 2, pkt 20
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę zapisu z istniejącego w pkt 20 na poniższy:
„20. W przypadku trwania naprawy gwarancyjnej dłużej niż 5 dni roboczych dostawca zapewnia sprzęt zastępczy na czas trwania naprawy.”
 
Odp.   Zamawiający wyraża zgodę na następujący zapis:
„20. W przypadku trwania naprawy gwarancyjnej dłużej niż 5 dni dostawca zapewnia sprzęt zastępczy na czas trwania naprawy.”
 
9.       dotyczy zał. nr 1B do SIWZ „Formularz ofertowy” – część nr 2, pkt 21
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę zapisu z istniejącego w pkt 21 na następujący:
„21. Liczba napraw gwarancyjnych tego samego istotnego elementu zobowiązujących dostawcę do wymiany urządzenia na nowe”
 
Odp.   Zamawiający nie wyraża zgody na proponowaną zmianę.
 
 
 
 
Wicestarosta Leszczyński
          
      dr Krystian Maćkowiak /-/
 

 

Leszno, dnia 22 lipca 2009 r.

 

OR.VI.3431/6/09         

 

                                  

 

Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty w postępowaniu

o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego

na dostawę sprzętu medycznego

 

 

 

Zgodnie z art. 92 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 ze zm.) Starostwo Powiatowe w Lesznie informuje, że w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego na dostawę sprzętu medycznego dokonano wyboru najkorzystniejszej oferty w (część nr 2 i 3).

 

W przedmiotowym postępowaniu złożono dwie oferty.

Przedmiot zamówienia podzielono na trzy części.

 

Część nr 1

Dostawa defibrylatora.

Nie złożono żadnej oferty.

 

 

Część nr 2

Dostawa videogastroskopu.

Wpłynęła 1 oferta.

 

Streszczenie oceny oferty:

 

Nr oferty

Nazwa i siedziba Wykonawcy

Cena brutto

 

Ocena oferty pod względem ważności

Liczba punktów

w kryterium cena

2.

VARIMED sp. z o. o.

ul. Powstańców Śląskich 5    53-332 Wrocław

 

 

49 220,00 zł

Oferta  niepodlegająca odrzuceniu

100 pkt

 

 

Uzasadnienie wyboru oferty:

 

Zamówienia udzielono firmie  VARIMED z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Powstańców Śląskich 5. Wybrana oferta odpowiada  bowiem wszystkim wymaganiom określonym w ustawie oraz                  w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Ofercie przyznano maksymalną ilość punktów         w kryterium cena, ponieważ jest jedyną ofertą jaka została złożona na część nr 2 zamówienia.

 

 

Część nr 3

Dostawa dwóch pomp infuzyjnych.

Wpłynęła 1 oferta.

 

 

 

 

Streszczenie oceny oferty:

 

 

Nr oferty

Nazwa i siedziba Wykonawcy

Cena brutto

 

Ocena oferty pod względem ważności

Liczba punktów

w kryterium cena

1.

Aesculap Chifa sp. z o. o.

ul. Tysiąclecia 14

64-300 Nowy Tomyśl

 

9 817,06 zł

Oferta  niepodlegająca odrzuceniu

100 pkt

 

 

Uzasadnienie wyboru oferty:

 

Zamówienia udzielono firmie  Aesculap Chifa z siedzibą w Nowym Tomyślu przy ul. Tysiąclecia 14. Wybrana oferta odpowiada  bowiem wszystkim wymaganiom określonym w ustawie oraz                  w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Ofercie przyznano maksymalną ilość punktów         w kryterium cena, ponieważ jest jedyną ofertą jaka została złożona na część nr 3 zamówienia.

 

 

 

 

 

 

                                                                           Wicestarosta Leszczyński

                                                           dr Krystian Maćkowiak /-/

 




Informacje powiązane: