Starosta Leszczyński ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze: ds. prawa jazdy w Wydziale Komunikacji
Starostwo Powiatowe w Lesznie
64-100 Leszno, Pl. Kościuszki 4B
OGŁOSZENIE O NABORZE
z dnia 4 grudnia 2025 roku
Starosta Leszczyński
ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze:
ds. prawa jazdy w Wydziale Komunikacji
1. Wymagania niezbędne.
1) Wykształcenie wyższe.
2) Staż pracy min. 2 lata w administracji.
3) Obywatelstwo polskie.
4) Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
5) Brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
6) Nieposzlakowana opinia.
2. Wymagania dodatkowe.
1) Mile widziane doświadczenie w pracy na podobnym stanowisku.
2) Znajomość ustaw: o samorządzie powiatowym, o pracownikach samorządowych, o kierujących pojazdami oraz zapisów wykonawczych w tym zakresie, Kodeks Postępowania Administracyjnego.
3) Dobra znajomość obsługi komputera: pakiet MS Office oraz urządzeń biurowych.
4) Umiejętność pisania pism urzędowych oraz decyzji administracyjnych.
5) Wysoki poziom umiejętności związanych z komunikacją interpersonalną.
6) Umiejętność pracy w zespole.
7) Samodzielność, terminowość i odpowiedzialność.
8) Umiejętność pracy pod presją czasu i radzenia sobie ze stresem.
3. Zakres czynności wykonywanych na stanowisku:
a) w zakresie wydawania i cofania uprawień do kierowania pojazdami:
1) przyjmowanie wniosków o wydanie, wymianę, zwrot i przywrócenie uprawnień do kierowania pojazdami,
2) wydawanie uprawnień do kierowania pojazdami,
3) wydawanie międzynarodowych praw jazdy,
4) przyjmowanie od kierowców zawiadomień o zmianie danych osobowych zawartych w prawie jazdy,
5) przyjmowanie od kierowców zawiadomień o zagubieniu prawa jazdy i wydawanie wtórników prawa jazdy,
6) przygotowywanie decyzji o kontrolnym sprawdzaniu kwalifikacji do kierowania pojazdem,
7) przygotowanie decyzji o kierowaniu na badania lekarskie kierującego pojazdem w przypadkach nasuwających zastrzeżenia co do stanu zdrowia,
8) przyjmowanie od Policji zatrzymanego prawa jazdy,
9) przyjmowanie zawiadomień o wydaniu postanowienia o zatrzymaniu prawa jazdy przez prokuratora i sąd,
10) przygotowywanie decyzji o zatrzymaniu prawa jazdy,
11) przygotowywanie decyzji o cofnięciu uprawnienia do kierowania pojazdem silnikowym oraz decyzji o przywróceniu kierowcy uprawnienia do kierowania pojazdem silnikowym po ustaniu przyczyn, które spowodowały jego cofnięcie,
12) współpraca z Polską Wytwórnią Papierów Wartościowych SA w Warszawie w zakresie druków praw jazdy,
13) prowadzenie archiwizacji dokumentów,
14) zastępstwo pracownika w razie nieobecności na stanowisku ds. wydawania i cofania uprawnień do kierowania pojazdami.
b) w zakresie nadzoru nad ośrodkami szkolenia kierowców:
1) wydawanie zezwoleń dla jednostek prowadzących szkolenia osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami,
2) dokonywanie wpisów do ewidencji instruktorów oraz wydawanie legitymacji instruktorów,
3) prowadzenie spraw związanych ze sprawowaniem nadzoru nad szkoleniem instruktorów,
4) dekretowanie i księgowanie dowodów księgowych oraz ich ewidencja w elektronicznych systemach księgowych.
4. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
1) Miejsce pracy: Starostwo Powiatowe w Lesznie, Pl. Kościuszki 4B, 64- 100 Leszno.
2) Stanowisko pracy: stanowisko urzędnicze.
3) Wymiar czasu pracy: pełen etat.
4) Na powyższym stanowisku pracy w Starostwie Powiatowym w Lesznie dokonano oceny ryzyka zawodowego.
5) Praca przy komputerze i innych urządzeniach biurowych.
6) Praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie.
7) Przewidywany termin zatrudnienia: grudzień 2025 roku.
5. Aplikacja musi zawierać (wymagane dokumenty):
1) List motywacyjny.
2) Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (formularz w załączeniu).
3) Oświadczenie kandydata: o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe oraz dotyczące zgody na przetwarzanie danych osobowych wraz z klauzulą informacyjną wynikającą z RODO (formularz jako załącznik do niniejszego ogłoszenia).
4) Kserokopie dokumentów poświadczających posiadane wykształcenie (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem).
5) Dokumenty potwierdzające doświadczenie zawodowe - kserokopie świadectw pracy (poświadczone przez kandydata za zgodność
z oryginałem), lub oryginał/kserokopia zaświadczenia o zatrudnieniu lub inne dokumenty.
Złożyć należy tylko te dokumenty, których wymagamy lub zalecamy. Dokumenty sporządzone w języku obcym powinny być przetłumaczone na język polski przez tłumacza przysięgłego, na koszt własny kandydata.
Aplikuj do 15 grudnia 2025 roku do godz. 15.00
Dokumenty aplikacyjne w formie papierowej należy składać w punkcie obsługi klienta Starostwa Powiatowego w Lesznie oraz za pośrednictwem poczty na adres Urzędu tj. Starostwo Powiatowe w Lesznie Pl. Kościuszki 4 budynek B, 64-100 Leszno z dopiskiem dot. naboru na wolne stanowisko urzędnicze: ds. prawa jazdy w Wydziale Komunikacji.
Termin aplikacji dotyczy także ofert przesłanych pocztą - decyduje data wpływu do Urzędu.
Informacje dodatkowe.
1) Dokumenty aplikacyjne nie są przyjmowane poza wyznaczonym terminem oraz w innych formach niż wskazane w ogłoszeniu. Kandydaci, którzy nie dostarczą wszystkich wymaganych dokumentów lub nie spełniają wymogów niezbędnych nie będą brali udziału w kolejnych etapach rekrutacji.
2) Dokumenty aplikacyjne, które nie spełniają kryteriów wymaganych w ogłoszeniu zostaną po zakończeniu rekrutacji komisyjnie zniszczone (w tym okresie zainteresowany kandydat może osobiście odebrać dokumenty aplikacyjne), natomiast dokumenty osób, które w procesie rekrutacji zakwalifikowały się do dalszego etapu będą przechowywane zgodnie z instrukcją kancelaryjną.
3) Administratorem danych osobowych jest Starosta Leszczyński z siedzibą w Lesznie przy Pl. Kościuszki 4B. Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych osobowych, kontakt pod adresem: iod@powiat-leszczynski.pl lub pisemnie na adres siedziby Administratora.
4) Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej www.bip.powiat-leszczynski.pl oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Starostwa Powiatowego w Lesznie, Pl. Kościuszki 4B.
Dostępność.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Starostwie Powiatowym w Lesznie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był wyższy niż 6%.
STAROSTA
/-/ Maciej Wiśniewski
64-100 Leszno, Pl. Kościuszki 4B
OGŁOSZENIE O NABORZE
z dnia 4 grudnia 2025 roku
Starosta Leszczyński
ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze:
ds. prawa jazdy w Wydziale Komunikacji
1. Wymagania niezbędne.
1) Wykształcenie wyższe.
2) Staż pracy min. 2 lata w administracji.
3) Obywatelstwo polskie.
4) Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
5) Brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
6) Nieposzlakowana opinia.
2. Wymagania dodatkowe.
1) Mile widziane doświadczenie w pracy na podobnym stanowisku.
2) Znajomość ustaw: o samorządzie powiatowym, o pracownikach samorządowych, o kierujących pojazdami oraz zapisów wykonawczych w tym zakresie, Kodeks Postępowania Administracyjnego.
3) Dobra znajomość obsługi komputera: pakiet MS Office oraz urządzeń biurowych.
4) Umiejętność pisania pism urzędowych oraz decyzji administracyjnych.
5) Wysoki poziom umiejętności związanych z komunikacją interpersonalną.
6) Umiejętność pracy w zespole.
7) Samodzielność, terminowość i odpowiedzialność.
8) Umiejętność pracy pod presją czasu i radzenia sobie ze stresem.
3. Zakres czynności wykonywanych na stanowisku:
a) w zakresie wydawania i cofania uprawień do kierowania pojazdami:
1) przyjmowanie wniosków o wydanie, wymianę, zwrot i przywrócenie uprawnień do kierowania pojazdami,
2) wydawanie uprawnień do kierowania pojazdami,
3) wydawanie międzynarodowych praw jazdy,
4) przyjmowanie od kierowców zawiadomień o zmianie danych osobowych zawartych w prawie jazdy,
5) przyjmowanie od kierowców zawiadomień o zagubieniu prawa jazdy i wydawanie wtórników prawa jazdy,
6) przygotowywanie decyzji o kontrolnym sprawdzaniu kwalifikacji do kierowania pojazdem,
7) przygotowanie decyzji o kierowaniu na badania lekarskie kierującego pojazdem w przypadkach nasuwających zastrzeżenia co do stanu zdrowia,
8) przyjmowanie od Policji zatrzymanego prawa jazdy,
9) przyjmowanie zawiadomień o wydaniu postanowienia o zatrzymaniu prawa jazdy przez prokuratora i sąd,
10) przygotowywanie decyzji o zatrzymaniu prawa jazdy,
11) przygotowywanie decyzji o cofnięciu uprawnienia do kierowania pojazdem silnikowym oraz decyzji o przywróceniu kierowcy uprawnienia do kierowania pojazdem silnikowym po ustaniu przyczyn, które spowodowały jego cofnięcie,
12) współpraca z Polską Wytwórnią Papierów Wartościowych SA w Warszawie w zakresie druków praw jazdy,
13) prowadzenie archiwizacji dokumentów,
14) zastępstwo pracownika w razie nieobecności na stanowisku ds. wydawania i cofania uprawnień do kierowania pojazdami.
b) w zakresie nadzoru nad ośrodkami szkolenia kierowców:
1) wydawanie zezwoleń dla jednostek prowadzących szkolenia osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami,
2) dokonywanie wpisów do ewidencji instruktorów oraz wydawanie legitymacji instruktorów,
3) prowadzenie spraw związanych ze sprawowaniem nadzoru nad szkoleniem instruktorów,
4) dekretowanie i księgowanie dowodów księgowych oraz ich ewidencja w elektronicznych systemach księgowych.
4. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
1) Miejsce pracy: Starostwo Powiatowe w Lesznie, Pl. Kościuszki 4B, 64- 100 Leszno.
2) Stanowisko pracy: stanowisko urzędnicze.
3) Wymiar czasu pracy: pełen etat.
4) Na powyższym stanowisku pracy w Starostwie Powiatowym w Lesznie dokonano oceny ryzyka zawodowego.
5) Praca przy komputerze i innych urządzeniach biurowych.
6) Praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie.
7) Przewidywany termin zatrudnienia: grudzień 2025 roku.
5. Aplikacja musi zawierać (wymagane dokumenty):
1) List motywacyjny.
2) Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (formularz w załączeniu).
3) Oświadczenie kandydata: o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe oraz dotyczące zgody na przetwarzanie danych osobowych wraz z klauzulą informacyjną wynikającą z RODO (formularz jako załącznik do niniejszego ogłoszenia).
4) Kserokopie dokumentów poświadczających posiadane wykształcenie (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem).
5) Dokumenty potwierdzające doświadczenie zawodowe - kserokopie świadectw pracy (poświadczone przez kandydata za zgodność
z oryginałem), lub oryginał/kserokopia zaświadczenia o zatrudnieniu lub inne dokumenty.
Złożyć należy tylko te dokumenty, których wymagamy lub zalecamy. Dokumenty sporządzone w języku obcym powinny być przetłumaczone na język polski przez tłumacza przysięgłego, na koszt własny kandydata.
Aplikuj do 15 grudnia 2025 roku do godz. 15.00
Dokumenty aplikacyjne w formie papierowej należy składać w punkcie obsługi klienta Starostwa Powiatowego w Lesznie oraz za pośrednictwem poczty na adres Urzędu tj. Starostwo Powiatowe w Lesznie Pl. Kościuszki 4 budynek B, 64-100 Leszno z dopiskiem dot. naboru na wolne stanowisko urzędnicze: ds. prawa jazdy w Wydziale Komunikacji.
Termin aplikacji dotyczy także ofert przesłanych pocztą - decyduje data wpływu do Urzędu.
Informacje dodatkowe.
1) Dokumenty aplikacyjne nie są przyjmowane poza wyznaczonym terminem oraz w innych formach niż wskazane w ogłoszeniu. Kandydaci, którzy nie dostarczą wszystkich wymaganych dokumentów lub nie spełniają wymogów niezbędnych nie będą brali udziału w kolejnych etapach rekrutacji.
2) Dokumenty aplikacyjne, które nie spełniają kryteriów wymaganych w ogłoszeniu zostaną po zakończeniu rekrutacji komisyjnie zniszczone (w tym okresie zainteresowany kandydat może osobiście odebrać dokumenty aplikacyjne), natomiast dokumenty osób, które w procesie rekrutacji zakwalifikowały się do dalszego etapu będą przechowywane zgodnie z instrukcją kancelaryjną.
3) Administratorem danych osobowych jest Starosta Leszczyński z siedzibą w Lesznie przy Pl. Kościuszki 4B. Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych osobowych, kontakt pod adresem: iod@powiat-leszczynski.pl lub pisemnie na adres siedziby Administratora.
4) Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej www.bip.powiat-leszczynski.pl oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Starostwa Powiatowego w Lesznie, Pl. Kościuszki 4B.
Dostępność.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Starostwie Powiatowym w Lesznie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był wyższy niż 6%.
STAROSTA
/-/ Maciej Wiśniewski
Załączniki (5) |
Metadane |
Drukuj |
Historia zmian |
Załączniki
| Nabór (142.8kB) | ||
| Oświadczenie RODO urzędnicze (47kB) | ||
| Oświadczenie RODO urzędnicze (178.4kB) | ||
| Kwestionariusz osobowy kandydata (14.1kB) | ||
| Kwestionariusz osobowy kandydata (76.9kB) |
Metadane
| Podmiot udostępniający: | Starostwo Powiatowe w Lesznie |
| Źródło informacji: | Biuro Kadr |
| Data utworzenia: | (brak danych) |
| Wprowadził do systemu: | Marcin Golembka |
| Data wprowadzenia: | 2025-12-04 13:05:56 |
| Opublikował: | Marcin Golembka |
| Data publikacji: | 2025-12-04 13:43:42 |
| Ostatnia zmiana: | 2025-12-04 13:43:57 |
| Ilość wyświetleń: | 3 |


Załączniki (5)
Metadane
Drukuj
Historia zmian