Starostwo Powiatowe w Lesznie
64-100 Leszno, Pl. Kościuszki 4B

OGŁASZA NABÓR
NA WOLNE STANOWISKO PRACY

Na podstawie art. 11 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2016 r., poz. 902) ogłasza z dniem 25 października 2016 r. otwarty
i konkurencyjny nabór kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze ds. rozliczeń podatku VAT i obsługi księgowej Starostwa w Wydziale Budżetowo-Finansowym, Planowania i Rozwoju

I. Wymagania.
1. Wymagania niezbędne:
a)obywatelstwo polskie lub spełnienie wymagań określonych w art. 11 ust. 2 i 3 ustawy
o pracownikach samorządowych,
b)posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
c)nieposzlakowana opinia,
d)brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane
z oskarżenia  publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
e)posiadanie wykształcenia średniego.

2. Wymagania dodatkowe:  
a)mile widziane wykształcenie ekonomiczne,
b)minimum roczne doświadczenie, w tym wymagane doświadczenie w rozliczaniu podatku od towarów i usług oraz prowadzeniu ewidencji księgowej,
c)wymagana znajomość przepisów: ustawa o samorządzie powiatowym, ustawa
o finansach publicznych, ustawa o rachunkowości, ustawa o podatku od towarów
i usług,
d)znajomość zasad księgowości,
e)umiejętność sprawnego dokonywania obliczeń, analiz, redagowania pism, pozyskiwania informacji,
f)umiejętności planowania i organizacji pracy.

II. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku.
a)opracowywanie procedur wewnętrznych dotyczących rozliczeń podatku VAT przez powiat i jego jednostki organizacyjne,
b)sporządzanie zbiorczego rejestru zakupów i zbiorczego rejestru sprzedaży na podstawie rejestrów cząstkowych przygotowanych przez jednostki organizacyjne,
c)sporządzanie i przedkładanie do właściwego urzędu skarbowego stosownych deklaracji oraz korekt deklaracji w zakresie rozliczania podatku VAT,
d)ustalanie kwoty należnego/naliczonego podatku VAT oraz sporządzanie stosownych zleceń przelewu,
e)wsparcie merytoryczne dla Wydziałów Starostwa oraz jednostek organizacyjnych
w zakresie kwalifikowania dokonanych przez jednostki zakupów towarów i usług pod kątem posiadania prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego,
f)opracowanie zasad  ustalania „sposobu określenia proporcji” oraz coroczne jej obliczanie, zgodnie z art. 86 ustawy o podatku od towarów i usług,
g)współpraca z Wydziałami Starostwa i jednostkami organizacyjnymi w zakresie rozliczania podatku VAT, w tym przy sporządzaniu wniosków o indywidualną interpretację w zakresie podatku VAT,
h)współpraca przy opracowywaniu wytycznych do polityki rachunkowości,
i)sprawdzanie dowodów księgowych pod względem formalnym i rachunkowym,
j)dekretowanie i księgowanie dowodów księgowych oraz ich ewidencja w odpowiednich urządzeniach księgowych,
k)generowanie i przekazywanie Jednolitych Plików Kontrolnych w terminach określonych w ustawie,
l)współdziałanie z innymi stanowiskami w Wydziale Budżetowo-Finansowym, Planowania i Rozwoju,
m)wykonywanie zadań zleconych przez Głównego Księgowego Starostwa i Skarbnika Powiatu.

III. Oferty osób ubiegających się o pracę na ww. stanowisku urzędniczym powinny zawierać:
1.Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
2.Kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,
3.Kopie dokumentów potwierdzające doświadczenie zawodowe kandydata,
4.Kopie dokumentów potwierdzających posiadanie innych umiejętności,
5.Oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych,
6.Oświadczenie kandydata o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie,
7.Kandydaci mogą dołączyć list motywacyjny i CV.

Dokumenty aplikacyjne powinny być opatrzone klauzulą:

„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2016 r., poz. 912 ze zm.) oraz ustawą z dnia
21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z  2016 r., poz. 902).

IV. Dokumenty należy składać w Punkcie Obsługi Klienta w Starostwie Powiatowym
w Lesznie lub przesłać w terminie odbioru do dnia 7 listopada 2016 do godz. 16.00.

STAROSTWO POWIATOWE
W LESZNIE Plac Kościuszki 4 budynek B
64-100 Leszno
z dopiskiem na kopercie „Oferta zatrudnienia na wolne stanowisko urzędnicze ds. rozliczeń podatku VAT i obsługi księgowej Starostwa w Wydziale Budżetowo-Finansowym, Planowania i Rozwoju

Aplikacje, które wpłyną do Starostwa po wyżej określonym terminie, nie będą rozpatrywane.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej /www.bip.powiat-leszczynski.pl/ oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie  Starostwa Powiatowego w Lesznie, Pl. Kościuszki 4B.  

Informujemy, że w miesiącu wrześniu 2016 r. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, w Starostwie Powiatowym w Lesznie był wyższy niż 6%.
Dokumenty aplikacyjne nie spełniające kryteriów wymaganych w ogłoszeniu zostaną po zakończeniu rekrutacji komisyjnie zniszczone, natomiast dokumenty osób, które w procesie rekrutacji zakwalifikowały się do dalszego etapu będą przechowywane zgodnie z instrukcją kancelaryjną.

                                                                           Starosta Leszczyński
                                                                       /-/ Jarosław Wawrzyniak


Leszno, dnia 25 października 2016 r.