Zaświadczenie o danych archiwalnych ewidencji gruntów i budynków
Podstawa prawna:
1. Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz.U. z 2024 r. poz. 1151 ze zm.),
2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (art. 217–219) (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 572),
3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2023 r. poz. 2111 ze zm.).
Przedmiot wniosku:
Wydanie zaświadczenia o danych archiwalnych ewidencji gruntów i budynków, tj. potwierdzającego dane ujawnione w operacie ewidencyjnym według stanu na wskazany przez wnioskodawcę dzień. Zaświadczenie potwierdza wyłącznie stan ujawnienia danych w EGiB na określoną datę i nie rozstrzyga o stanie prawnym nieruchomości.
Wymagane dokumenty:
1. Wniosek o wydanie zaświadczenia o danych archiwalnych ewidencji gruntów i budynków, zawierający w szczególności:
a) oznaczenie nieruchomości (jednostka ewidencyjna, obręb, numer działki lub jednostka rejestrowa),
b) wskazanie daty, na którą mają zostać potwierdzone dane archiwalne,
c) wskazanie interesu prawnego lub celu uzyskania zaświadczenia – jeżeli wymagane.
2. Pełnomocnictwo – w przypadku działania przez pełnomocnika.
Kto może wystąpić z wnioskiem:
1. Właściciel lub władający nieruchomością.
2. Inne osoby lub podmioty, które wykażą interes prawny w uzyskaniu zaświadczenia.
3. Organy administracji publicznej oraz podmioty realizujące zadania publiczne.
Sposób złożenia wniosku:
1. Bezpośrednio w siedzibie wydziału przy Al. Jana Pawła II 23, pok. nr 1 (Biuro Obsługi Klienta);
2. Poprzez przesłanie wniosku przesyłką pocztową na adres: Wydział Geodezji, Al. Jana Pawła II 23, 64-100 Leszno;
3. Poprzez platformę teleinformatyczną ePUAP lub na adres do doręczeń elektronicznych (ADE) Starostwa Powiatowego w Lesznie;
4. Na skrzynkę elektroniczną wydziału wnioski@powiat-leszczynski.pl (wniosek winien być wówczas podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym).
Opłaty:
Wydanie zaświadczenia podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł.
Z opłaty skarbowej zwolnione są w szczególności:
• organy administracji publicznej oraz jednostki samorządu terytorialnego,
• osoby fizyczne w sprawach, dla których przepisy szczególne przewidują zwolnienie z opłaty skarbowej,
• inne podmioty i przypadki wskazane w art. 2 oraz w załączniku do ustawy o opłacie skarbowej.
Złożenie dokumentu pełnomocnictwa podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł, o ile nie zachodzi ustawowe zwolnienie.
Sposób dokonania opłaty:
1. Bezpośrednio w siedzibie wydziału przy Al. Jana Pawła II 23, pok. nr 1 (Biuro Obsługi Klienta) – płatność wyłącznie kartą w godzinach obsługi interesantów, tj. w poniedziałki od 8.00 do 16.00, a pozostałe dni tygodnia od 7.00 do 14.00.
2. Przelewem na konto Urzędu Miasta Leszna – rachunek nr 26 1020 3088 0000 8302 0005 7513. Proszę określić tytuł wpłaty, np.: opłata skarbowa za pełnomocnictwo Jan Kowalski. Potwierdzenie wykonanego przelewu należy załączyć do wniosku.
Termin załatwienia sprawy:
Zaświadczenie wydawane jest bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 7 dni od dnia złożenia kompletnego wniosku, chyba że zachodzi konieczność przeprowadzenia dodatkowych czynności wyjaśniających.
Informacja o terminie odbioru dokumentu:
Pokój nr 1, telefonicznie pod nr 65 529 68 49, 65 529 68 43
Środki odwoławcze:
W przypadku odmowy wydania zaświadczenia organ wydaje postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia, na które służy zażalenie, zgodnie z art. 219 Kodeksu postępowania administracyjnego.
Metadane |
Drukuj |
Historia zmian |
Metadane
| Podmiot udostępniający: | Starostwo Powiatowe w Lesznie |
| Źródło informacji: | Wydział Geodezji |
| Data utworzenia: | (brak danych) |
| Wprowadził do systemu: | Marcin Golembka |
| Data wprowadzenia: | 2025-12-23 10:10:33 |
| Opublikował: | Marcin Golembka |
| Data publikacji: | 2025-12-23 10:15:43 |
| Ostatnia zmiana: | 2025-12-23 10:15:53 |
| Ilość wyświetleń: | 9 |


Metadane
Drukuj
Historia zmian